Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت مصوب بلیت هواپیما برای سفر اربعین ۵ میلیون تومان است که از ۲۸ شهریور ماه پیش فروش آن آغاز می‌شود، گفت: ۵ میلیون تومان نرخ مصوب برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است، اما بلیت هواپیما برای مسیر نجف در سایر ایام ممکن است، بیشتر و یا کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشور عراق انجام می‌شود، گفت: مسافرانی که بتوانند از سفارت عراق ویزا تهیه کنند با توجه به پرواز‌های داخلی و خارجی که وجود دارد، می‌توانند بلیت تهیه کنند.

خوشخو همچنین در واکنش به قیمت‌های نجومی بلیت پرواز عراق با ایرلاین‌های خارجی هم گفت: با توجه به آنکه برخی از این ایرلاین‌ها به صورت کانکشنی پرواز دارند، بنابراین نرخ قیمتی آن‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید

ماجرای گرانفروشی بلیت اربعین چیست؟

به گفته این مقام مسئول به طور مثال پرواز‌های نجف قطر ایروز به دلیل آنکه در قطر هم نشست دارند، بنابراین نرخ‌های آن‌ها بالاتر است.

خوشخو افزود: نرخ بلیت ۵ میلیون تومان تنها برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر قرار است ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت هواپیمایی خارجی (العراقیه و فلای‌عراق) در پروازهای اربعین مشارکت کنند، افزود: تمامی مسافران باید تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت پیش از سفر، به همراه کارت واکسن هر دو دوز را داشته باشند.

او گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جابه‌جایی ۳۰ هزار نفر زائر ایرانی، 400 سورت پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت انجام  می شود ، همه شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند. فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز را برای پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، البته بنا را بر این گذاشته‌ایم که اگر تعداد زوار با هماهنگی دو طرف افزایش یابد، فرودگاه‌های دیگر را فعال کنیم.

براساس این گزارش از روز گذشته با اعلام نرخ مصوب تعدادی از آژانس ها و دفاتر اقدام به فروش بلیت به بهانه اربعین می کنند.

گفتنی است، شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که ممکن است بسته به ساعات و میزان تقاضا قیمت بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر کمتر از رقم اعلامی (۵ میلیون تومان) هم باشد.

بیشتر بخوانید

مجوزی برای فروش بلیت زمینی سفر‌های اربعین صادر نشده است

با توجه به آنکه تنها برای ایام اربعین ۳۰ هزار نفر مسافر آن هم تنها از طریق هوایی پذیرش می‌شوند، بنابراین همین موضوع باعث شده برخی از سود جویان از این فرصت استفاده کنند، به طوری که شاهد تبلیغات تور زمینی برای اربعین هستیم  که به گفته مسئول بخش راهداری به هیچ عنوان فروش بلیت برای مرزهای زمینی نداریم، بنابراین فریب کلاهبرداری این تورهای زمینی را نخورید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ بلیت بلیت هواپیما پروازهای اربعین ۵ میلیون تومان فرودگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!

تین نیوز نوید حداد :

مهماندار زن سابق اکنون رئیس هواپیمایی ژاپن است. هواپیمایی ژاپن پس از ورشکستگی در سال 2010 در حال پوست اندازی و رشد است.

به گزارش تین نین نیوز به نقل از بی بی سی، انتخاب میتسوکو توتوری (Mitsuko Tottori) به عنوان رئیس خطوط هوایی ژاپن در ژانویه سال جاری موجی از شوک را در میان شرکت های بزرگ ژاپن ایجاد کرد. خانم توتوری نه تنها اولین رئیس زن شرکت هواپیمایی ژاپن (Japan airlines) بود، بلکه کار خود را به عنوان یکی از خدمه کابین (cabin crew) آغاز کرده بود. 

بعد از انتصاب به عنوان رئیس، یک وب سایت حتی او را با عنوان " مولکول جهش یافته " یا " جهش یافته " توصیف کرد، اشاره به آنکه توتوری در سیستم هوایی ژاپن (JAS) - یک شرکت هواپیمایی بسیار کوچکتر که Japan Airlines دو دهه پیش آن را خریداری کرد - کار کرده بود. 

به طور خلاصه، او از جمع تجار نابغه نبود که به طور معمول به جایگاه بالاتر در شغل خود نایل می شوند. لازم به ذکر است که از میان 10 مردی که این پست مدیریتی را تصاحب کرده بودند هفت نفر آنها فارغ التحصیل دانشگاه های برتر ژاپن بودند، در حالیکه خانم توتوری فارغ التحصیل یک کالج با اعتبار پایین است.

با انتصاب خانم توتوری، هواپیمایی ژاپن در میان کمتر از یک درصد شرکت های برتر ژاپن به رهبری زنان پیوسته است. رئیس فعلی این شرکت هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بی بی سی گفت: من خودم را به عنوان اولین زن یا مهماندار سابق هواپیما نمی بینم، بلکه می خواهم به عنوان یک فرد عمل کنم، بنابراین انتظار نداشتم که این همه توجه را جلب کنم.

لازم به ذکر است که انتصاب توتوری تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که مهمانداران شرکت هواپیمایی ژاپن برای تخلیه موفقیت آمیز مسافران از هواپیمای ایرباس A350 که هنگام فرود با یک هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرده بود، مورد ستایش قرار گرفتند. هواپیمای پرواز شماره 516 خطوط هوایی ژاپن پس از برخورد در باند فرودگاه هاندا توکیو به آتش کشیده شد. 

در این سانحه، پنج نفر از 6 خدمه هواپیمای گارد ساحلی کشته و کاپیتان نیز زخمی شدند. با این حال در عرض چند دقیقه پس از برخورد، تمامی 379 نفر از ایرباس A350-900  با خیال راحت فرار کرده بود. آموزش دقیق مهمانداران در فراری دادن مسافران به طور ناگهانی در کانون توجه قرار گرفت.

به عنوان یک مهماندار سابق، خانم توتوری اهمیت ایمنی حمل و نقل هوایی را در وهله اول آموخت. چهار ماه پس از اینکه او در سال 1985 مهماندار هواپیما شد، خطوط هوایی ژاپن مرگبارترین حادثه هواپیمایی تاریخ حمل و نقل هوایی را در کوه اوسوتاکا تجربه کرد که 520 نفر را به کام مرگ فرستاد. 

توتوری ضمن اشاره به این سانحه مرگبار هوایی گفت که به هر یک از کارکنان JAL فرصتی داده می شود تا از کوه اوسوتاکا بالا بروند و با کسانی که حادثه را به یاد دارند صحبت کنند. همچنین بقایای هواپیما را در مرکز ارتقاء ایمنی خود به نمایش گذاشته می شوند تا به جای خواندن در مورد آن در یک کتاب، کارکنان هواپیمایی  ژاپن با چشمان خودشان نگاه کنند و با پوست خودشان احساس کنند تا در مورد حادثه یاد بگیرند.

انتصاب توتوری به عنوان یک مقام ارشد در حالی به عنوان یک شگفتی قلمداد شد که شرکت هواپیمایی ژاپن از زمان ورشکستگی در سال 2010 به سرعت تغییر کرده است و به لطف حمایت مالی عمده دولت موفق به ادامه پرواز شده و کسب و کار با هیئت مدیره جدید بازسازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند