Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار جدید خوزستان گفت: یک برنامه توسعه و نوین‌سازی برای خوزستان در یک تا دو ماه آینده نهایی خواهد شد و پس از آن این برنامه را در دولت به تصویب می‌رسانیم.

صادق خلیلیان در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید خوزستان را به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه حجت بر همه مردم و مسئولان تمام شده است و همه باید دست در دست هم، حق شایسته خوزستان و دینی که به خوزستان داریم را ادا کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی بخش قابل توجهی از بودجه ملی از خوزستان تامین می‌شود، باید اولویت این باشد که به خوزستان رسیدگی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حداقل‌هایی که در بودجه برای خوزستان در نظر گرفته شده باید به استان داده شود، گفت: سهم ۳ درصد نفت باید به صورت صد درصدی برای خوزستان تخصیص داده شود. همچنین حق آبه خوزستان باید به استان تخصیص داده شود.

خلیلیان عنوان کرد: باید توازنی میان نقش استان خوزستان در کشور و رسیدگی به خوزستان وجود داشته باشد.

وی افزود: یک برنامه توسعه و نوین‌سازی برای خوزستان در یک تا دو ماه آینده نهایی خواهد شد و پس از آن این برنامه را در دولت به تصویب می‌رسانیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسایل خوزستان کاملا شفاف و واضح است و برای حل مشکلات نیازمند برنامه و پیگیری عملیاتی هستیم، گفت: برای حضور در مناطق نیاز به پشتوانه داریم و همزمان باید با حضور در مناطق شاهد حل مشکلات آن شهرستان باشیم.

خلیلیان ادامه داد: علاوه بر اجرای پروژه‌ها، باید یک برنامه توسعه متوازن شهر و روستا در استان داشته باشیم. استفاده از ظرفیت‌های بومی و متنوع قومی در استان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در استان به آن توجه شود.

وی بیان کرد: ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی و دریایی در خوزستان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای کاهش نرخ بیکاری استان بهره برد. ظرفیت معادن و انرژی و... نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم استان است که می‌توان با توجه به آن‌ها نسبت به حل مساله اشتغال استان اقدام کرد.

استاندار خوزستان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی موجود که راکد هستند را باید حل کنیم تا اشتغال موجود در این واحدها را مجددا فعال کنیم‌ و از این ظرفیت‌های خالی به خوبی استفاده کنیم.

خلیلیان ادامه داد: توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راهبردهای اساسی برای توسعه استان است.

وی با تاکید بر توسعه ورزش همگانی در خوزستان عنوان کرد: توسعه ورزش همگانی در خوزستان را دنبال خواهیم کرد تا از دل این کار قهرمان‌هایی بیرون آید. باید به این مساله در خوزستان توجه جدی کرد زیرا در این سال‌ها به این مساله توجه نشده است.

وی در پایان گفت: مسیر توسعه صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه و اورآسیا را ایجاد خواهیم کرد تا زمینه‌ساز رونق اقتصادی و توسعه صادرات در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان استاندار خوزستان منطقه خوزستان استاندار خوزستان برنامه توسعه برای خوزستان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی