Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: جاری شدن سیل اخیر در الموت و آوج بیش از یک هزار میلیارد تومان به ابنیه، تاسیسات، راهها، مزارع و باغات و اموال عمومی مردم خسارت زده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد استانی پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران روز پنجشنبه با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، علی فرخزاد معاون عمرانی، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران، شفیعی فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی در محل سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرخزاد در این جلسه اظهارداشت: بر اثر جاری شدن سیل اخیر در مناطق الموت و آوج در استان بیش از 440 میلیارد تومان به ابنیه، تاسیسات و راهها و 600 میلیارد تومان به مزارع و باغات خسارت وارد شده و حجم کلی خسارتها از یک هزار میلیارد تومان گذشته است.

وی بیان کرد: در زمان وقوع سیل و پس از آن همه مدیران در صحنه بودند و شهرداری بسیار همکاری کردند تا بخشی از خطر سیل برطرف شود.

فرخزاد تصریح کرد: با توجه به ورود به فصل سرما و احتمال آغاز بارش ها باید موضوع لایروبی انهار از سوی شرکت آب منطقه ای جدی گرفته شود و از آنجا که تامین اعتبارات بحران با تاخیر تامین می شود بایستی از اعتبارات داخلی شرکت برای این کار پیش بینی شود تا فرصت از دست نرود.

وی گفت: قرار شد از اعتبارات محرومیت زدایی مبلغ 300 میلیارد تومان برای دادن تسهیلات و جبران بخشی از خسارات وارد شده به استخرهای پرورش ماهی داده شود که استاندار دستور پیگیری صادر کرده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: شرکت آب منطقه ای استان در یک سال اخیر نهضت لایروبی رودخانه ها را آغاز کرده که بسیار ارزشمند است لذا انتظار داریم امسال نیز این کار با جدیت ادامه یابد تا از برخی تهدیدات سیل هم جلوگیری شود.

فرخزاد بیان کرد: همچنین باید نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده رودخانه ها صورت گیرد تا در مواقع بروز بحران از حوادث پیشگیری شد.

وی اظهارداشت: در خصوص دیوارکشی و مهندسی سردهنه ها که از سوی دکتر سیاهکلی مطرح شد هر دو پیشنهاد خوبی است و ما در مورد مشارکت در دیوارکشی از سوی ساکنان روستایی مخالفتی نداریم و متقاضیان می توانند درخواست و طرح خود را به آب منطقه ای ارائه کنند و در مدت دو هفته پاسخ لازم صادر شده و می توانند در کارها مشارکت کنند.

فرخزاد گفت: مهندسی سردهنه ها نیز نکگته فنی درستی است که مورد توجه قرار خواهیم داد و تلاش می کنیم از اعتبارات مدیریت بحران برای این کار اختصاص دهیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص مرمت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در الموت و آوج هم قول مساعدت و پیگیری داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین علی فرخزاد میلیارد تومان معاون عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی