Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:33:35 GMT

تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۹۷۹

تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیده زهرا برقعی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء (س) با تبریک ایام سالروز ولادت حضرت باقرالعلوم (ع) بیان کرد: شایسته است تا طلاب و فرهیختگان حوزوی در آغاز سال تحصیلی جدید به وظایف خود و انتظارات مقام معظم رهبری توجه کنند که یکی از مهم ترین این موارد، تبیین مسائل اسلامی و تلاش در جهت ایجاد جامعه توحیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عامل بودن طلاب و روحانیون به آن چه می دانند و آن چه به مردم یاد می دهند توجه داد و اظهار کرد: انتظار دیگر از طلاب و فرهیختگان حوزوی، حُر و آزاده بودن آنان است.

مدیر جامعه الزهراء (س) با بیان اینکه کار روحانیون در ادامه کار انبیاست تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید خود را از رذایل پاک کنند و مسیر تعالی را بپیمایند.

وی همچنین به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: برگزاری پویش «اگر من جای مدیر جامعه الزهراء بودم ...» و پیگیری پیشنهادهای مطرح شده و زمینه سازی برای ایجاد شورای طلاب جامعه الزهراء (س) در کنار تلاش برای ارتقای سطح تدریس، تبلیغ و تحقیق طلاب و همچنین مهارت آموزی آنان بخشی از این اقدامات و برنامه هاست.

برقعی افزود: بسترسازی تشکیل هیئت اندیشه ورز بر اساس انتخاب مشاوران صاحب نظر و استفاده از افراد دارای طرح های عملیاتی بخش دیگری از اقدامات و برنامه های جامعه الزهراء (س) است.

وی سپس به تلفیق شیوه تحصیل و تدریس سنتی با روش های نوین در جامعه الزهراء (س) اشاره و اضافه کرد: تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر جامعه الزهراء در عین حال خاطرنشان کرد: تعریف سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهراء (س) برای ایجاد حلقه وصل بین محتوای علمی و مسائل مهارت آموزی، بخش دیگری از برنامه ها و اقدامات این مجموعه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت رسول الله توجه داد و گفت: باید گفت نقطه عطف زندگی، دو دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی است و از این رو طلاب عزیز باید این دو دهه از زندگی خود را قدر بدانند و در راستای تهذیب، علم آموزی و کسب مهارت های مختلف گام بردارند.

برقعی همچنین از خواهران طلبه خواست تا بخشی از وقت خود را به آموختن سواد رسانه ای و مطالعه اسناد بالادستی بویژه منشور روحانیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند چشم انداز حوزه های علمیه اختصاص و جایگاه و نقش خود را در تحقق آن ها مورد توجه قرار دهند.

وی سپس خطاب به بانوان طلبه یادآور شد: شایسته است تا در هر نقشی که استعداد آن را دارید، بهترین باشید.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران جامعه الزهراء آ از سال تحصیلی مهارت محوری بانوان طلبه جامعه الزهراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شیدایی عصر امروز در شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان درگزین گفت: کار عظیم و رسالت فرهنگیان در راستای آموزش و تربیت آینده سازان در تراز انقلاب اسلامی، بسیار مهم و پیچیده است.

شیدایی افزود: ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود که با اجرای برنامه‌های مهم طبق سند تحول در راستای برنامه‌های مدارس، به طور حتم دانش آموزانی قوی و توانمند برای پیشبرد اهدافی در تمامی زمینه‌های آموزشی و پرورشی آماده می‌کند.

وی گفت: حضور بانشاط همکاران نشان از فعالیت بالا و تعهد به عمل در حوزه تعلیم و تربیت است و این امر نوید بخش آینده‌ای روشن و کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6088191

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان