Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، اذعان کرد: روسیه نگران سیگنال های کشورهای غربی درباره نیاز به اقدامات برای تأثیرگذاری بر ایران است.
به گزارش خبرگزاری آریا با نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: مسکو نگران پیام هایی است که از پایتخت های غربی درباره ضرورت اعمال فشار سیاسی بر تهران برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دریافت می شود، این منطقی ناقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: من نگران سیگنال هایی هستم که نه تنها از واشنگتن، بلکه از دیگر پایتخت های کشورهای غربی "شرکت کنندگان در روند مذاکرات در وین در مورد احیای برجام" شنیده می شود، که در حال حاضر لازم است برخی "اقدامات نفوذ سیاسی" بر تهران انجام شود؛ این منطق غلط است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: لازم نیست که وضعیت را تشدید کنیم فشار را افزایش ندهیم، بلکه برعکس خویشتنداری نشان دهیم و همچنان راهی برای از سرگیری مذاکرات بیابیم.
وی اظهار داشت: لازم است به فرایندهای داخلی تجدید ساختار دولت در نتیجه انتقال قدرت در ایران احترام گذاشته و منتظر بمانیم تا یک تیم مذاکره کننده جدید برای ادامه کار تعلیق شده برای بازسازی برجام در وین ادامه یابد؛ بله، مکث بیش از حد طولانی می شود، خوب نیست. بله، ایرانیان برای تشکیل تیم مذاکره کننده خود به زمان بیشتری نیاز دارند، اما این نیز اشکالی ندارد.
ریابکوف خاطرنشان کرد: با این وجود، آنچه در حلقه غربی اتفاق می افتد انتقال قدرت است، باید با احترام با آن برخورد کرد. اگر ما اکنون به دنبال برخی از فرمول ها باشیم که به صورت فرضی از قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در محکومیت ایران استفاده کند، من فکر می کنم ما می توانیم به سادگی شانس از سرگیری سریع مذاکرات را تضعیف کنیم.
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در پایان گفت: این امر غیرمولد است و احتمالاً منافع خود کشورهای غربی را نیز برآورده نمی کند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و "گروه پنج" (روسیه، بریتانیای کبیر، چین، فرانسه و آلمان) در مورد مشکل بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اولیه انجام شده است. طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، انجام تعهدات هسته ای از سوی ایران و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران با هیئت آمریکایی رایزنی های جداگانه ای انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.

پیشرفت برنامه هسته ای ایران موجب کاهش منافع بازگشت به برجام می شود
جانشین معاون وزیر امور خارجه آمریکا، مواضع دولت این کشور را درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین بیان کرد.
به گزارش شبکه العربیه، جویی هود جانشین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با این شبکه درباره برنامه هسته ای ایران گفت: دولت بایدن و شخص رئیس جمهور به وضوح گفته اند که ما اجازه نخواهیم داد ایران به یک سلاح هسته ای دست پیدا کند. فکر می کنم تمام شرکایمان در منطقه نیز با این موضوع موافقند. 
با این وجود، این دیپلمات گفت که واشنگتن به تلاش برای استفاده از دیپلماسی به عنوان اولین ابزاری که به کار می بندد، ادامه خواهد داد. 
هود در ادامه گفت: اما وزیر امور خارجه بلینکن اشاره کرده است که پنجره دیپلماسی همیشه باز نیست. ما باید به مذاکرات بازگردیم؛ باید به برجام (توافق هسته ای) بازگردیم. 
این مقام آمریکایی علاوه بر این مطرح کرد: هر چه ایرانی ها بیشتر در برنامه هسته ای شان پیشرفت می کنند، منافع بازگشت به برجام کمتر می شود. 
هود در آخر درباره موضع ایران درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای گفت: فکر می کنم اینکه بشینیم و در رسانه ها راجع به آن صحبت کنیم اتلاف وقت است. آن ها [ایران] باید با وین و به مذاکرات بازگردند و درباره بازگشت دو طرف به برجام و عمل به تعهداتمان مذاکره کنیم. 
بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که طی ماهای گذشته مذاکرات احیای توافق هسته ای میان اعضای کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین، محل برگزاری مذاکرات در جریان بوده است. مذاکرات در مسیری پیش می رود که احیای توافق از طریق بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و بازگشت ایران به پایبندی دوباره به تعهدات برجامی که آن ها را طی اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از برجام کاهش داده بود، محقق شود. 
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.
شروع دور بعدی، دور هفتم مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سیزدهم در ایران به تعویق افتاده بود و با وجود تشکیل کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، هنوز مشخص نیست این مذاکرات چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. 

واکنش وزارت خارجه فرانسه به گزارش محرمانه آژانس اتمی درباره ایران
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مدعی عدم همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
 سخنگوی‌ وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه در بخش پرشش و پاسخ نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره گزارش محرمانه اخیر آژانس بین‌النللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: نتیجه دو گزارشی که مدیرکل آژانس اتمی دیروز منتشر کرد یک بار یک دیگر نشان‌دهنده عدم همکاری جدی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیشروی دردسرساز برنامه هسته‌ای ایران - از جمله فعالیت‌هایی که هیچ‌گونه توجیه غیرنظانمی معتبری ندارند - می‌باشد.
وی در ادامه افزود: ما به طور نزدیک با شرکای‌مان برای ارائه پاسخی به این شرایط رایزنی می‌کنیم.
 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در گزارش خود از ناکامی پیاپی ایران در پاسخ‌گویی نسبت به ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران انتقاد کرد.
آژانس اتمی در یکی از دو گزارش فصلی خود آورده بود: مدیرکل آژانس نگرانی عمیقی نسبت به این دارد که مسائل پادمانی فوق‌الذکر در رابطه با چهار مکان در ایران که به آژانس گزارش نشده بودند همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.
در گزارش دوم آمده بود که ایران باید "بدون تاخیر" مشکلات مرتبط با سایت‌ها در ایران از جمله سوال‌ها درخصوص چهارمین مکانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آنجا بازدید نکرده را حل کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود نوشته که ایران به بازرسان آژانس اتمی اجازه دسترسی به برخی سایت‌های هسته‌ای را نداده و درحال گسترش فعالیت‌های هسته‌ای‌اش می‌باشد.
 در گزارش آژانس اتمی همچنین برآورد شده بود که ایران در حال حاضر نزدیک به 84.3 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد و 10 کیلوگرم اورانیوم با غنای 60 درصد در اختیار داشته باشد.
ایران در گزارش پیشین آژانس اتمی در ماه مه حدود 62.8 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد و 2.4 کیلوگرم اورانیوم با غنای 60 درصد دراختیار داشته است.

بلینکن: به نقطه‌ای که بازگشت به برجام منافع کمتری برای‌مان داشته باشد نزدیک‌تر شده‌ایم
وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که واشنگتن به نقطه‌ای "نزدیک‌تر" شده است که بازگشت به برجام برایش منافع کمتری داشته باشد.
به گزارش  العربیه، انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هشدار داد که آمریکا دارد به نقطه‌ای "نزدیک‌تر" می‌شود که از خیر برجام بگذرد.
وی در ادامه‌ گفت: من تاریخ خاصی را تعیین نمی‌کنم اما داریم به نقطه‌ای نزدیک‌تر می‌شویم که بازگشت به برجام منافعی که بر سر آن توافق شده بود را مهیا نمی‌کند.
همچنین هایکو ماس در این کنفرانس خبری با طرح این ادعا که ایران همچنان در حال نقض مفاد توافق هسته‌ای می‌باشد اعلام کرد که وقفه دو یا سه ماهه در گفت‌وگوها با ایران "بسیار طولانی" می‌باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا آژانس بین المللی انرژی اتمی کیلوگرم اورانیوم با غنای معاون وزیر امور خارجه برنامه هسته ای ایران بازگشت به برجام توافق هسته ای آژانس اتمی خارجه آمریکا احیای توافق نقطه ای نزدیک تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق