Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی استان‌های تعز، مأرب، الجوف و صعده یمن را دیروز ده‌ها بار بمباران کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی استان‌های تعز، مأرب، الجوف و صعده یمن را دیروز ده‌ها بار بمباران کردند ضمن آنکه مزدوران وابسته به متجاوزان بیش از 570 بار توافقنامه سوئد را در استان الحدیده نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطراف فرودگاه تعز و جبل اُمان در شهرستان التعزیه در استان تعز در 15 نوبت بمباران شد.
همچنین شهرستان صرواح در استان مأرب در 12 نوبت، شهرستان‌های رحبه و جبل مراد در پنج نوبت، شهرستان کتاف در استان صعده در یک نوبت و شهرستان الحزم در استان الجوف در یک نوبت بمباران شدند.
اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی برای پایش موارد نقض متجاوزان در استان الحدیده نیز اعلام کرد مزدوران وابسته به متجاوزان 576 بار توافقنامه سوئد را نقض کردند که یورش و پیشروی به سوی الجبلیه و حیس و ایجاد استحکامات نظامی در الجاح از جمله موارد ثبت شده است.

رزمندگان یمنی منطقه رحبه را از سعودی ها پس گرفتند
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ساکنان شهرستان رحبه در استان مأرب یمن توانستند مناطقی را پس بگیرند که مزدوران سعودی به آن‌ها نفوذ کرده بودند.
به گزارش  شبکه تلویزیونی المسیره، دشمن در این درگیری‌ها متحمل خسارات فراوانی شد.
خبرنگار المسیره در گزارش مفصلی به جزئیات این عملیات پرداخت و گفت رزمندگان یمنی به دشمن خسارات جانی و مادی فراوانی وارد کردند.
خبرنگار سپس به تصاویری از اجساد مزدوران و خودرو‌های در حال آتش گرفتن آن‌ها اشاره کرد.
شماری از رزمندگان یمنی بر ایستادگی در برابر دشمن تا پیروزی کامل تأکید کردند.

گزارش سازمان ملل از تلفات انسانی در جنگ یمن
یک هیئت سازمان ملل اعلام کرد از زمان تشدید جنگ یمن تاکنون دستکم 18 هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.
گزارش آسوشیتدپرس؛ یک هیئت سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد از زمان تشدید جنگ یمن در سال 2015، دست کم 18 هزار غیرنظامی در حملات هوایی در این کشور کشته یا زخمی شده اند.
گروهی از کارشناسان که توسط سازمان ملل تعیین شده اند، در گزارشی که به شورای حقوق بشر ارائه شد، اعلام کردند مردم یمن هر روز شاهد حدود 10 حمله هوایی بوده اند که در مجموع بالغ بر بیش از 23 هزار حمله از ماه مارس سال 2015 است.
در این گزارش، که در آن برای تهیه آمار حملات هوایی به «پروژه اطلاعات یمن» استناد شده، مشخص شده است تمامی حملات هوایی از سوی متجاوزان به اصطلاح «ائتلاف» تحت فرماندهی عربستان سعودی صورت گرفته است.
جنگ یمن به باتلاقی برای متجاوزان سعودی مبدل شده و حیثیت و آبروی آل سعود را برباد داده و آن‌ها قادر به پایان دادن جنگ هم نیستند. ریاض هنوز هم بر جنایات خود در یمن اصرار دارد.  
کارشناسان  می‌گویند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سازمان ملل با دریافت رشوه از عربستان، گزارش منتشره توسط هیئت تحقیق سازمان ملل درخصوص تلفات انسانی مربوط به زنان و کودکان در یمن به خاطر جنایات ائتلاف سعودی را پس گرفت و آنرا رسماً تکذیب کرد! لکن پس از افشای مسائل پشت پرده، رئیس پیشین سازمان ملل (بان کی مون) وقیحانه اعتراف کرد که به خاطر نیاز این سازمان ملل به پول بیشتر، تصمیم گرفته از انتشار گزارش تلفات جنایات عربستان در یمن جلوگیری کند. اگرچه مقامات سازمان ملل در برخورد‌های خود چنین وانمود می‌کنند که گویا تعلل در انعکاس جنایات ائتلاف سعودی فقط مربوط به گذشته بوده، ولی بررسی کارنامه سیاه این سازمان در جنگ یمن به خوبی ثابت می‌کند که حتی همین روز‌ها هم سیاست حاکم بر این سازمان سکوت مرگبار و یا انعکاس محدود و کم رنگ فجایع یمن است.

امحای آرد‌های فاسد اهدایی فائو در استان ریمه
نهاد‌های یمنی بیش از 10 تن دیگر از آرد‌های فاسد اهدایی سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد (فائو) به ملت یمن را در استان ریمه این کشور امحا کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، نهاد‌های ذیربط یمنی پس از آنکه اطمنیان یافتند آرد‌های اهدایی فائو، فاسد و تاریخ مصرف گذشته است آن‌ها را امحا کردند.
همچنین 161 کیسه دیگر حاوی آرد فاسد اهدایی فائو در شهرستان جبین در استان ریمه امحا شد.
این در حالی است که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در اوایل امسال اعلام کرد، بیش از 14 میلیون شهروند یمنی به دلیل محاصره کشورشان از سوی ائتلاف سعودی غذای کافی ندارند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن سازمان ملل جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان، نسبت به ساماندهی و اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و خیابان جلال آل‌احمد با نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و رفیوژ، اقدام شد.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی با تأکید بر اینکه روان‌سازی جریان ترافیک یکی از روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت تردد است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح اصلاح هندسی معابر، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، ارتقا ایمنی تردد عابران پیاده و نیز کاهش مشکلات ترافیکی و تردد روان خودروهاست.

وی افزود: به همین منظور شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی در سطح منطقه چهار اراک در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه قرار دارد و در این راستا نقاطی شناسایی و در دستور کار برای اجرا قرار گرفته است.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان، نسبت به ساماندهی و اصلاح هندسی چهار راه خیابان داوران و خیابان جلال آل احمد با نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی و رفیوژ، اقدام شد.

حبیبی گفت: جدول‌گذاری، نصب چهار عدد چراغ راهنمایی، آغاز عملیات کف فرش و آسفالت از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه بوده است.

کد خبر 749438

دیگر خبرها

  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد