Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، تیرگی روابط کنونی به منزله بی نتیجه بودن همکاری‌های ۲۰ سال گذشته روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم نیست و مسکو بارها آمادگی خود برای مذاکره در این باره را اعلام کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الیگ سیرومالاتوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که تیرگی روابط کنونی بین مسکو و واشنگتن به معنای این نیست که همکاری‌های دو کشور در عرصه مبارزه با تروریسم طی 20 سال گذشته بی نتیجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس در گفتگو با این خبرگزاری یادآور شد، طی 20 سال اخیر و پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر در ایالات متحده، همکاری بین روسیه و آمریکا در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی با شدت و ضعف مختلف توسعه پیدا کرد.

وی ادامه داد: «تیرگی روابط کنونی اصلاً به معنای آن نیست که همکاریهای دو دهه گذشته بی فایده و بدون نتیجه بوده است. طرف روسی بارها تأکید کرده که گفتگوهای دوجانبه‌ای که در طول سال‌های 2018 و 2019 بین مقامات وزارت امور خارجه روسیه و آمریکا انجام شدند، بسیار سازنده بود و مقامات مسکو آمادگی دارند تا به مشارکت دو کشور در این زمینه ادامه دهد.»

سیرومالاتوف افزود: «این مذاکرات دوجانبه همه شرایط لازم را داشت تا به‌رغم برخی مخالفت‌ها، به همکاری‌هایی متقابلاً سودمند تبدیل شوند، ولی به بهانه‌های بی اساس و یکجانبه مقامات واشنگتن متوقف شد و این مسئله منفعتی هم برای طرف آمریکایی به دنبال نداشت.»  

چند روز قبل، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده بود که مقامات آمریکایی باید به ضرورت وجود کانال‌های ارتباطی برای برقراری گفتگوها با روسیه پی ببرد. به گفته وی، چنین مکانیزمی اجازه خواهد تا نگرانی‌های هر دو طرف مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد و این تماس‌ها بسیار سازنده خواهند بود.

لاوروف: اجازه نمی‌دهیم توازن نیروها بین روسیه و آمریکا بهم بخوردارزیابی ریابکوف از نخستین دور مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنوگفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس روسیه و آمریکا خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

بنابراین گزارش رهبر اپوزوسیون «کی یف» در ادامه گفت: دیگر بر کسی پوشیده نست که بخش دفاعی آمریکا (پنتاگون) به بهای مرگ صدها هزار اوکراینی کسب درآمد می کند و ناتو نیز (با ادامه این جنگ) احتمالا درصدد خارج ساختن پول از اروپاست؛ آنها بدنبال آن هستند تا ملت های منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه در آتش این جنگ بیافکنند.

مدودچوگ افزود: غرب به سرکردگی آمریکا، خشونت و جنایت علیه مخالفان را بعنوان یک روند معمول سیاسی به کار می بندند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

کد خبر 848893 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم