Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا، نمایش چکامه‌هایی که حباب می‌شوند به کارگردانی کمیل جعفری و نویسندگی علی ذاکری متنی مبتنی بر باورها و آیین‌ها و فرهنگ منطقه جنوب ایران دارد اما مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان در تلفیق هنرمندانه این موارد با مولفه‌های مدرن نمایشی در اجرا دانست.

نمایش چکامه‌هایی که حباب می‌شوند برخاسته از ریشه‌های فرهنگی جنوب ایران زمین است که با تکنیک‌های مدرن طراحی صحنه و نور آمیخته شده و همراه با قصه‌ای که از دل جنوب می‌آید و نیز بهره‌مند از موسیقی و لباس و لهجه جنوبی،به خوبی تماشاچی را با خود همراه می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیرا نداف در مورد این نمایش که در گونه اجتماعی و مقاومت طبقه‌بندی می‌شود، پیش‌تر نوشته بود: چکامه‌هایی که حباب می‌شوند را نمی‌شود دوست نداشت چرا که ساده است و سوژه‌ای دلچسب و مربوط به جغرافیای محیطی و فرهنگی صاحب اثر دارد و به‌رغم این‌ها خلاقانه نیز هست و تلاش کرده است نوآوری کند که امتیازات کمی هم نیستند.»

بنا بر اعلام اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر می‌خوانیم: با شروع جنگ تحمیلی،مردم شهرهای جنگ‌زده،وحشت‌زده می‌شوند. زندگی ماروک و حنیفه نیز دچار دگرگونی می‌شود و اولویت‌شان از اهداف زندگی شخصی،به دفاع در برابر متجاوزان تغییر می‌کند.

چکامه‌هایی که حباب می‌شوند به مدت زمان یک ساعت سال ۱۳۹۷ در سالن سایه تئاترشهر در قالب اجراهای سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۹۷) به صحنه رفته بود.

مرجان چشم‌به‌راه،عصمت گهره عشقی،فائزه ذاکری،رضا پولادی،روح الله دلاوری و کمیل جعفری بازیگران چکامه‌هایی که حباب می‌شوند هستند.

برچسب‌ها فیلم تئاتر تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فیلم تئاتر تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی فیلم تئاتر تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه