Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:03:40 GMT

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی و نحوه تعمیر آن

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۴۴۲

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی و نحوه تعمیر آن

برد ماشین لباسشویی ال جی قطعه‌ای است که قطعات الکترونیکی بسیاری دارد. این قطعه مغز متفکر ماشین لباسشویی است و خرابی آن مانند ایرادات جزئی این دستگاه نیست. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی یکی از ایرادات رایج این وسیله است. در این مطلب با دلایل بروز این عیب و روش تعمیر این عیب متداول آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی یعنی توقف کامل دستگاه

برد ماشین لباسشویی ال جی قطعه‌ای است که قطعات الکترونیکی بسیاری دارد. این قطعه مغز متفکر ماشین لباسشویی است و خرابی آن مانند ایرادات جزئی این دستگاه نیست؛ زیرا باعث می‌شود تمامی عملکردهای ماشین لباسشویی تحت تاثر قرار گیرد و یا به‌طور کلی متوقف شود. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا درباره کاربرد این قطعه، علل خرابی آن و برطرف کردن خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی بیشتر توضیح دهیم.

برد ماشین لباسشویی چیست؟

برد ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی در این وسیله کاربردی است. برد فرمان‌های ارسالی از جانب دکمه‌ها و استارت را دریافت می‌کند و فرمان‌های لازم را با توجه به نوع برنامه شست‌وشو برای قطعات مکانیکی ارسال می‌کند.

برد ماشین لباسشویی یک تخته حاوی قطعات ریز و درشت الکترونیکی مانند: خازن‌ها، مسیرها و سیم‌های هادی الکتریسیته و فیوز است. این قطعه بسیار آسیب‌پذیر است و ممکن است با ضربه مستقیم، قطع‌ و وصل برق یا نوسان برق دچار مشکل شود. برد ماشین لباسشویی با همه قطعات دیگر این دستگاه در ارتباط است و خرابی آن روی کل سیستم اثر می‌گذارد.

برد ماشین لباسشویی ال جی چگونه کار می‌کند؟

هر مدل از ماشین لباسشویی ال جی، برد مخصوص به خود را دارد؛ دلیل این امر این است که بردها همواره در حال پیشرفت و تکامل هستند. بردها قابل برنامه‌ریزی هستند و ویژگی مکانیکی ندارند. بردهای ماشین لباسشویی مدل‌های جدیدتر همواره پیچیده‌تر هستند و قطعاتی جدید در آن‌ها به‌کار رفته است.

تعمیرکاران حرفه‌ای می‌دانند که در هریک از مواقع تعمیرات لباسشویی ال جی، عیب‌یابی ماشین لباسشویی، خطاهای آن و ریست ماشین لباسشویی ال جی با این قطعه سروکار خواهند داشت. وقتی برد با مشکل روبه‌رو شود، علاوه‌بر این که احتمال از کارافتادگی کل دستگاه وجود دارد؛ این احتمال را نیز باید در نظر گرفت که ممکن است اختلال در روند اجرای عملکردهای ماشین لباسشویی باعث آسیب دیدن برخی قطعات دیگر شود.

سوختن و خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که ممکن است برای برد ماشین لباسشویی بیفتد، سوختن آن است. این نوع از خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی عموما در زمان نوسان‌های شدید برق اتفاق می‌افتد. در این زمان، خازن‌ها و فیوزها ممکن است با مشکل اتصالی روبه‌رو شوند و در نتیجه این اتصالی‌ها است که قطعه برد به ‌طور کامل می‌سوزد.

دلیل دیگر سوختن و خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی ، نفوذ آب به درون برد است. اگر به هر دلیلی آب به درون ماشین لباسشویی و فضای خارج از دیگ آن نفوذ کند، سیم پیچ داخلی برد درگیر می‌شود و این قطعه می‌سوزد. متاسفانه اگر برد ماشین لباسشویی بسوزد، دیگر امکان تعمیر آن نیست و باید به دنبال یک برد نو باشید. برای خرید برد ماشین لباسشویی بهتر است فقط با نمایندگی‌های مجاز و معتبر ماشین لباسشویی ال در تماس باشید.

آخرین علت سوختن برد ماشین لباسشویی ال جی، ریختن حجمی بیش از اندازه از لباس به درون ماشین است. این مورد بیشتر برای ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه یا دایرکت درایو اتفاق می‌افتد. بنابراین رعایت کردن حجم مناسب لباس برای شست‌وشو از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

ریست برد ماشین لباسشویی ال جی

بسیاری از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی ال جی به دلیل عدم برقراری ارتباط بین کنترل پنل لباسشویی و قطعات مکانیکی از جمله موتور پیش می‌آیند. ریست کردن برد ماشین لباسشویی، اقدامی است برای رفع این مشکل. البته به‌طور معمول، بسیاری از افراد با این کار آشنا نیستند و ریست کردن برد را به تعمیرکاران حرفه‌ای می‌سپارند.

ریست برد ماشین لباسشویی با دکمه ریست

اگر می‌خواهید برد ماشین لباسشویی ال جی خود را با استفاده از دکمه ریست، ریست کنید، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید. سپس ماشین لباسشویی را در حالت Contton روشن کنید و به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه Temp یا Speed Spin را یک‌بار بزنید و رها کنیددکمه Level Water یا Function را بزنید و رها کنیددو مرحله بالا را تکرار کنید تا در نهایت عبارت T01 روی نمایشگر ظاهر شودباز هم مراحل را تکرار کنید تا عبارت T02 روی نمایشگر ظاهر شوددکمه Start را فشار دهیدعبارت ELT روی نمایشگر نمایش داده می‌شوداز دکمه ریست استفاده کنیداگر خطایی روی نمایشگر وجود داشت، دکمه Temp را فشار دهید و 5 ثانیه نگه داریدعبارت EOD مشاهده می‌شود

ریست برد ماشین لباسشویی بدون دکمه ریست

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما از دکمه ریست برخوردار نباشد، باید ابتدا دوشاخه برق ماشین را از پریز بیرون بکشید. سپس به مدت 5 ثانیه، دکمه START/PAUSE را فشار دهید و دوباره لباسشویی را به برق متصل کنید. اگر فرآیند ریست انجام نشده بود، باید با تعمیرکاران متخصص و نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

شرایط کلی تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی

برد ماشین لباسشویی یک قطعه پیچیده الکترونیکی است و کار عیب‌یابی و تعمیر آن، حتما باید توسط نمایندگی‌ تعمیرات ال جییا تعمیرکاران متخصص انجام شود. از سوی دیگر در بسیاری مواقع این قطعه قابل تعمیر نیست و باید از یک برد نو استفاده شود.

در هر صورت مراحل کلی تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی بر اساس راهنمای تعمیر این قطعه به این شرح است:

دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشیدکنترل پنل را از اتصالات جدا کنید و با استفاده از پاک کننده‌های مخصوص قطعات الکترونیکی آن را پاک کنیدخازن‌های روی برد ماشین لباسشویی را یکی یکی بررسی کنید تا کاملا صاف باشند و تاخوردگی نداشته باشند؛ به‌ویژه که تاخوردگی ممکن است باعث قطع اتصال الکتریکی در آن‌ها شوددر صورت نیاز، خازن‌ها را تعویض و متصل کنیدفیوزهای برد ماشین لباسشویی را بررسی کنید و فیوزهای آسیب دیده را تعویض کنیدپنل را دوباره روی دستگاه ببندید

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماشین لباسشویی قطعات الکترونیکی روی نمایشگر خرابی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)