Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:12:30 GMT

سخنگوی شورای شهر یزد: گردشگری را حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۵۶۴

سخنگوی شورای شهر یزد: گردشگری را حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری ظهر امروز در اولین نشست خبری سخنگوی شورای ششم شهر دارالعباده اظهار کرد: مدیریت شهر یزد متأسفانه تاکنون به دلیل نرفتن به سمت درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری مختلف، برای تأمین هزینه‌های لازم بیش از پیش به مردم فشار آورده و در حقیقت با ابزارهایی نظیر عوارض، جریمه دیرکردها شهرها را بیش از حد نرمال با جیب مردم اداره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که انتخاب شهرداری انقلابی و پای کار یکی از مهمترین اقدامات شورای ششم بود، افزود: طبق قانون از بدو ورود بحث انتخاب شهرداری کارآمد برای شهر میراث جهانی یزد در دستور کار شورا قرار گرفت و بعد از بررسی‌های دقیق و کارشناسی این مهم انجام شده است.

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به اهمیت مولفه‌های مد نظر اعضای شورای شهر برای انتخاب پست شهرداری، گفت: علاوه بر انتخاب فرد بررسی تیم مدیریت شهری که قرار است با اختیارات شهردار قبول مسئولیت کرده و مدیریت شهر یزد را به عهده بگیرند نیز از دیگر مولفه های ارزیابی شهردار بود.

حجت الاسلام حیدری داشتن بهترین شهردار را حق مردم دارالعباده دانست و بیان کرد: به همین اعضای شورا با اختصاص زمان بیشتر برای بررسی دقیق‌تر ابوالقاسم محی‌الدینی که از نیروهای جوان و انقلابی استان است را برای تصدی شهرداری یزد انتخاب کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار برای شهر یزد را تقویت حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در حال حاضر بیش از ۱۸۰ صنف می توانند در بخش گردشگری فعالیت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۷۰ طرح نیمه تمام در دارالعباده شناسایی شده، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها دارای قدمتی بیش از ۳۰ سال است.

حیدری با تأکید بر این‌که شهردار یزد شخص دوازدهم شورای شهر یزد است، اظهار کرد: این‌که در انتخابات شهردار پنج نفر مخالف بودند به هیچ عنوان مانع فعالیت وی در مدیریت شهری نخواهد بود و زیرا تمام اعضای شورای شهر در حمایت از شهردار منتخب همراه هستند.

عضو شورای شهر یزد در ادامه با بیان این‌که طرح تفصیلی جدید در یزد باید تدوین شود، افزود: شورای ششم نسبتاً جوان هستند و اولویت به نیازهای آموزشی و ورزشی و خانواده و نشاط و رفع مشکلات جوانان از دیگر دغدغه‌های این شورا است.

سخنگوی شورای شهر یزد شهر پیشرفته اسلامی را یکی از اهداف این شورا بیان کرد و گفت: شهر اسلامی ویژگی‌های مختلفی دارد که برای اجرایی کردن آن نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

وی با اشاره به این‌که رسیدگی به مناطق حاشیه شهر یکی دیگر از اولویت‌های ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: ساماندهی مهاجرین و اتباع یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود که در استان یزد باید این چالش حل‌وفصل شود.

محمدی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای توسعه خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی در یزد، گفت: اگر مسجد، محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و دیگر مسائل محلات در مساجد حل شود بدون شک با این کار می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.

عضو شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، افزود: بسیاری از مشکلات مردم منحصر به مجموعه شهرداری نیست بلکه در نهادها و ادارات دیگر است و ما باید با آنها ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم این مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

سکونت بومی‌ها تنها راه تأمین امنیت بافت تاریخی یزد است

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این‌که امنیت بافت تاریخی با ساکن شدن مردم بومی آن محل در آنجا حل می‌کند، تأکید کرد: نباید نگاه درآمدزایی در این مناطق داشته باشیم بلکه با کمترین عوارض شهرداری باید فرآیندی ایجاد کند تا بتوانیم امنیت را در بافت تاریخی داشته باشیم.

وی افزود: خالی شدن بافت تاریخی و حضور و ساکن شدن افراد مشکل‌دار در این مناطق باعث ایجاد چالش‌ها و مسائل مختلف برای دیگران شده است.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه بیشترین هزینه و اعتباری که داریم در بحث آموزش شهروندی است، خاطرنشان کرد: ترافیک، زباله و دیگر مباحث از جمله مواردی است که در بحث آموزش شهروندی می‌تواند دنبال شود و یک شهر جهانی نیازمند این مسائل است.

انتهای پیام/ الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد مدیریت شهری عوارض استان یز خبرگزاری فارس حجت الاسلام حیدری نشست خبری شهر اسلامی طرح نیمه تمام شورای شهر شورای شهر یزد سخنگوی شورای بافت تاریخی مدیریت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در کارخانه گسترده مبل سازی در شهرک شمس‌آباد مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده اظهار کرد: این حادثه شهرک صنعتی شمس آباد اتوبان قم امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ ساعت ۱۳:۵۲ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی، تانکر آب به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در یک کارخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰۰ متر مسقف و محل تولید مبلمان از نوع پلیمری بوده که بسیار قابل اشتعال است، آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سقف‌ها تخریب و روی اجناس ریخته، مواد تولید کننده اولیه مبل مانند رنگ و تینر و پارچه به مقدار زیاد وجود داشت

وی ادامه داد: در مجاورت یک کارگاه و کارخانه مواد پتروشیمی وجود داشت و آتش در حال سرایت بود، بنابراین آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی فعالیت را آغاز و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری و نیروها کماکان مشغول عملیات خاموش کردن آتش هستند، آتش تا حد زیادی تحت کنترل است.

ملکی خاطرنشان کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 748487

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴