Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:18:03 GMT

اعلام نحوه آغاز سال تحصیلی جدید در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۸۱۵

اعلام نحوه آغاز سال تحصیلی جدید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید به‌صورت ترکیبی اعم از آموزش حضوری و غیرحضوری پیش‌بینی شده است و باید تمامی معلمان دُز اول و دوم واکسن خود را به‌موقع دریافت کنند تا در هنگام حضور در کلاس درس برای خود و دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حکایت از رسیدن کشور به سطح بالای ایمنی تا بهمن‌ماه دارد و در ۳ ماه اول شروع سال تحصیلی کلاس‌ها به‌صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری تشکیل شده و رفته رفته فضا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و الزام‌آور بودن تحصیل به‌صورت حضوری مهیا می‌شود.

اهمیت آموزش حضوری برای جلوگیری از افت آموزشی و فعالیت بدنی دانش‌آموزان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: امید می‌رود با همکاری اولیای دانش‌آموزان و اعتماد آن‌ها به مدارس و مدیران و همچنین واکسیناسیون معلمان و سایر عوامل مدرسه سال تحصیلی جدید را بعد از سپری شدن نزدیک به ۲ سال مدیریت غیرحضوری کلاس‌های درس، به شکل حضوری شاهد باشیم.

ندایی بیان کرد: قطعاً آموزش غیرحضوری برخی آسیب‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را برای همه به همراه داشته و ضروری است در جلوگیری از افت آموزشی و حتی فعالیت بدنی دانش‌آموزان، به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌‌شود تا اواخر مهرماه تمامی معلمان و نیروهای آموزش و پرورش ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده و هیچ مشکلی در این فرآیند به وجود نیاید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بهروز ندایی آموزش حضوری واکسیناسیون معلمان سال تحصیلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود