Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدرضا ملیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه آیت‌الله مدنی اسوه تقوا و پرهیزگاری و نماینده حضرت امام(ره) در همدان بودند اظهار کرد: ایشان شخصیتی علمی داشتند و وجودشان سراسر تقوا و جهاد بود.

وی با اشاره به اینکه در مدتی که این بزرگوار در همدان بودند، اقدامات منحصر به فردی برای مردم انجام دادند گفت: یکی از آن کارهای ناب آیت‌الله مدنی نماز وحدتی بود که پس از سقوط مجسمه شاه پهلوی در میدان امام(ره) خوانده شد و این حرکت بسیار عجیب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافظ شهید آیت‌الله مدنی در دوران انقلاب به بیان خاطره جلوگیری از ورود تانک‌ و نیروهای اعزامی از کرمانشاه به همدان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مدنی در آن روز خود پیشاپیش مردم حرکت می‌کرد و جمعیت زیادی نیز پشت سر ایشان پیش می‌رفتند؛ آنها با وحدت و اعتقاد تمام، موفق به جلوگیری از ورود تانک‌ها به تهران و براندازی انقلاب شدند، شهید مدنی در مواجهه با عناصر رژیم شاه گفته بودند: «اگر می‌خواهید از اینجا به تهران بروید باید از روی جنازه من رد شوید».

وی به خاطره دیگری اشاره کرد و یادآور شد: روزی بنده همراه ایشان از تظاهرات برمی‌گشتیم که در خیابان سنگ شیر نیروهای شهربانی از بالای یک هتل اسلحه را به سمت مردم گرفته بودند؛ ایشان با حالت عجیبی به سربازان نگاه کرد که باعث شد همه سلاحشان را پنهان کنند؛ ابهت ایشان باعث شد نیروها سلاح‌ها را به سمت مردم نگیرند.

ملیحی با بیان اینکه شهیدمدنی تابع محض ولی فقیه بود گفت: وقتی از جانب امام خمینی(ره) پیام آمد که ایشان به تبریز برگردند، بدون لحظه‌ای تردید و فوت وقت اقدام به این کار کردند، ایشان در آخرین خطبه‌ نماز جمعه گفتند: من سربازم؛ اگر امام بگوید به تبریز که هیچ، به هر مرزی از مرزهای کشور هم بروم با تمام وجود در خدمتشان هستم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید آیت الله مدنی آیت الله مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است