Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در نشست تجلیل از تعاونی‌های برتر مراغه افزود: فعالیت تعاونی‌های متعدد در بخش‌های مختلف زمینه ایجاد بسترهای مناسب برای تولید را فراهم کرده است. 

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح مسکن مهر، زمینه مساعدی برای فعالیت تعاونی‌های مسکن نیز در این شهرستان ایجاد شده و بهره‌مندی اقشار مختلف مردم از مسکن ارزان قیمت و مناسب را موجب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: تعاونی‌های مسکن با وجود مشکلات مختلف تاکنون موفق به واگذاری حدود ۲۰ هزار قطعه زمین به اعضای خود در این شهرستان شده اند که این امر موجب تامین بخش مهمی از نیازهای مردم به زمین مناسب برای احداث مسکن شده است.

وی افزود: توسعه، عمران و رونق تولید مهم‌ترین راهبرد تعاونی‌ها بوده که تحقق این امر مستلزم همکاری، هماهنگی  و نیز حمایت از فعالان این بخش مهم اقتصادی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز گفت: با توجه به فعالیت‌های درخشان تعاونی‌ها در این شهرستان، طی سال جاری سه تعاونی موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری و نیز یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر شهرستانی انتخاب شده است.

پرویز حبیبی افزود: در این راستا، تعاونی دهیاران بخش مرکزی به عنوان برتر کشوری در جشنواره ملی تعالی مدیریتی، تعاونی دهیاران بخش سراجو به عنوان تعاونی برتر کشوری، تعاونی نگین پارس به عنوان تعاونی برتر استانی و نیز تعاونی نیکوکاری پردیس نیز به عنوان تعاونی برتر شهرستانی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۱۲ تعاونی در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱۹ تعاونی فعال، ۱۴۵ تعاونی در حال مراحل طی کردن ثبتی و  ۲۴۸ تعاونی نیز راکد هستند.

وی اضافه کرد: برای فعال‌سازی تعاونی‌ها راکد و جدید، سامانه جامع هوشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است و کنون خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن نیز تعاونی‌های مسکن مهر توانسته با عمل به ۹۰ درصد از تعهدات خود، حدود یکهزار و ۶۵۵ واحد مسکن در اختیار خانواده‌های عضو بگذارد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از شرکت‌های تعاونی نیز از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای آنها تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا در این مراسم به مناسبت هفته تعاون از شرکت‌های تعاونی دهیاران بخش مرکزی و سراجو برای کسب رتبه‌های برتر کشوری، تعاونی نگین پارس به عنوان تعاونی برتر آذربایجان‌شرقی و تعاونی نیکوکاری پردیس به عنوان تعاونی برتر شهرستانی تجلیل شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مراغه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان تعاونی برتر تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • صدور حکم توقیف اموال دو تن از مدیران اسبق تعاونی مسکن مهر دماوند
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند