Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ اخیرا شرکت امنیتی اطلاعاتی پالوآلتو نتورکس به مایکروسافت گزارش داد که اطلاعات برخی از  کاربران این غول فناوری هک شده است البته هنوز  پالوآلتو نتوانسته متوجه شود آیا هکرها توانسته‌اند از اطلاعات کاربران مایکروسافت سوء استفاده کنند؟

مایکروسافت در همین راستا  اعلام کرد شرکت  پالوآلتو که هیچ مدرکی مبنی بر سوء استفاده هکر‌ها  ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای  اطمینان بیشتر به کاربران خود توصیه کرد نام کاربری و رمز خود را تغییر دهند. براساس گزارش‌ها، شرکت امنیتی اطلاعاتی پالو آلتو درباره هک اطلاعات کاربران غول فناوری از مایکروسافت سوالاتی را پرسید اما این شرکت فناوری به هیچ کدام پاسخ نداد.

آریل زلیوانسکی محقق پالوآلتو  در مصاحبه ای اظهار کرد:" کاربرانی که در  Azure هستند از کدهای بروز نشده مایکروسافت استفاده می‌کردند که این امر باعث افزایش هک اطلاعات و خطرات احتمالی شده است.

یان کلدواتر، کارشناس قدیمی امنیت کانتینر، که به درخواست رویترز کار پالو آلتو را مرور کرد، گفت: "این اولین حمله به یک ارائه دهنده ابرقدرت فناوری  است که از فرار کانتینر برای کنترل حساب‌های دیگر استفاده می‌کند. "

چه کاربرانی بیشتر در معرض هک شدن هستند؟

با این حال، این گزارش دومین نقص بزرگ در سیستم اصلی Azure مایکروسافت بوده که طی چند هفته آشکار شده است. در اواخر ماه اوت، کارشناسان امنیتی Wiz یک نقص در پایگاه داده را توصیف کردند که به یک مشتری اجازه می‌داد داده‌های دیگری را تغییر دهد. در هر دو مورد، تأیید مایکروسافت بر مشتریانی متمرکز بود که ممکن است به نوعی تحت تأثیر خود محققان قرار گرفته باشند، نه هر کسی که توسط کد خود در معرض خطر قرار گیرد.

مایکروسافت روز چهارشنبه نوشت: "با احتیاط فراوان، اعلاناتی به مشتریانی ارسال شد که به طور بالقوه تحت تأثیر فعالیت‌های محققان قرار گرفته اند. "

کلد واتر گفت: "که این مشکل نشان دهنده عدم استفاده به موقع از وصله ها است، چیزی که مایکروسافت اغلب مشتریان خود را در آن مقصر می‌داند بروز نگه داشتن کدها است.

بیشتر بخوانید

از بی توجهی مایکروسافت به دادگاه ضد انحصار تا اعتراض گوگل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایکروسافت هک اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)