Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی نوشت، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی" معاون بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را در طرحی با هزینه حدودا دو میلیون دلاری برای تحت فشار قرار دادن دولت فعلی آمریکا جهت حمایت از او در انتخابات آتی لیبی به کار گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا امروز (پنج‌شنبه) به نقل از برخی اسناد نوشت: خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی" لیبی در طرحی با هزینه حدودا دو میلیون دلاری، لانی دیویس، معاون بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و باب لیوینگستون، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را برای تحت فشار قرار دادن دولت فعلی آمریکا جهت حمایت از او در انتخابات آتی لیبی به کار گرفت، دیویس و لیوینگستون نیز در مقابل دریافت مبلغ ۱۶۰ هزار دلار به صورت ماهانه، تلاش کردند نشست‌هایی را با مسؤولان کاخ سفید، وزارت خارجه و کنگره آمریکا برای حمایت از حفتر ترتیب دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه حفتر و یا سخنگوی او واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

دیویس و لیوینگستون در بیانیه مشترکی اعلام کردند که فعالیت آنها تنها به بیان حمایت حفتر از انتخاباتی آزاد، شفاف و با نظارت سازمان ملل در تاریخ ۲۴ دسامبر محدود بوده است.

آن دو تاکید کردند: مشاوران حفتر ادعاهای مطرح شده علیه او در پرونده‌های قضایی آمریکا را قاطعانه رد کردند و اگر این تکذیب نبود، با او همکاری نمی‌کردیم.

حفتر در پی شکایات متعدد شهروندان لیبیایی در دادگاه‌های آمریکا به ارتکاب جنایات جنگی و قتل‌های فراقانونی متهم است.

دیویس مشاور ویژه کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود و به تازگی نیز وکیل مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بود.

لیوینگستون نیز پیشتر به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت داشت.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، از جمله اولویت‌ها این دو چهره برداشتن لقب فرمانده جنگ از حفتر است که از زمان جدایی‌اش از مقامات طرابلس و آغاز حمله‌ای نظامی در سال ۲۰۱۴ این لقب به او داده شد.

قرار است انتخابات لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود و حفتر تا این لحظه حضورش در انتخابات را اعلام نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روزنامه وال استریت ژورنال خلیفه حفتر دولت بایدن رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد؛ توافق یا حمله به رفح؟
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»