Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الله شیروانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری حوزه هنری را برآمده از انقلاب اسلامی دانست و گفت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هنرمندان برای به ثمر نشستن انقلاب از بعد فرهنگی تلاش کردند و حوزه هنری انقلاب اسلامی تشکیل شد که در استان ما از سال 1372 شروع به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی حوزه هنری گفتمان‌سازی هنر انقلاب است که در استان با شناسایی و جلب استعداد‌های هنری و حمایت از آن‌ها در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی، موسیقی، تصویری ، پژوهش، پایداری و غیره سعی در رشد هنر استان شده است.

شیروانی افزود: در بخش آفرینش‌های ادبی 20 اثر به چاپ رسیده، 3 اثر در حال چاپ و 5 اثر نیز در حال بررسی مراحل تخصصی است که در این بخش آثار بسیار خوبی تولید شد که جوایز ملی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان به شبکه فروش آثار هنر تجسمی کشور متصل است، ادامه داد: سالانه بین 8 تا 10 نمایشگاه انفرادی و بیش از 150 نمایشگاه در قالب‌های مختلف دایر می‌شود که از این آثار دو کتاب « مجموعه خوشنویسی خوشنویسان استان» و « مجموعه نقاشی نقاشان استان» به چاپ رسیده است.

شیروانی با بیان اینکه 12 اثر در حوزه هنر تجسمی آماده انتشار هستند، بیان کرد: در حوزه عکس و مستند تلاش شده هویت و سبک زندگی مردم چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شود تا مردم با این سبک آشنا شوند و در سطح ملی دیده شود.

موسیقی فاخر استان به آلبوم موسیقی قاسم‌خوانی کشور راه یافت

وی اظهار داشت: در بخش موسیقی 11 آلبوم تولید شده و دو آلبوم نیز در حال تولید است ضمن اینکه در این بخش در سطح کشور شناخته شده هستیم و قطعه موسیقی از استان برای ثبت در آلبوم موسیقی قاسم‌خوانی که در حوزه هنری کشور در حال گردآوری است آماده و ارسال شده تا موسیقی اصیل استان بیشتر از گذشته شناخته شود.

رئیس حوزه هنری استان گفت: بیش از 130 اثر در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تصویری از قبیل تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن حمایت و تولید شده و توانسته در بازارهای بین‌المللی موفقیت کسب کنند.

شیروانی در بخش چاپ کتاب نیز به حمایت از نویسندگان اشاره کرد و افزود: آثار ارسالی به حوزه هنری توسط کارشناسان خبره بررسی می‌شوند و پس از آن آثاری که قابلیت انتشار داشته باشند توسط این حوزه چاپ و منتشر می‌شوند.

وی به دو اثر فاخر اشاره و بیان کرد: کتاب« تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» که مراحل گردآوری اطلاعات تا چاپ آن 7 سال به طول انجامید و کتاب« چهارمحال و بختیاری به روایت سیاحان و سفرنامه‌نویسان» که در حال چاپ است دو محصول پرافتخار استان هستند که می‌توانند استان را به خوبی معرفی کنند.

هنر وابسته به تعامل حضوری است

شیروانی با اشاره به تاثیر کرونا بر هنر خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا محافل ادبی به فضای مجازی کشانده شد که دیری نپایید این محافل نیز تعطیل شد چرا که اصل هنر وابسته به حضور و تعامل حضوری است اما در این مدت مراکز هنری تعطیل نشد بلکه پویا و زنده در حال تولید اثر در این شرایط و برای دوران بعد از کرونا است.

وی هنرمند را مقید به حمایت‌های دولتی ندانست و اظهار داشت: در حوزه هنری تلاش بر این است که به جای صرف هزینه‌های گزاف باید حقوق و دستمزد هزینه‌ها صرف تولید شود و نیروها بسیجی‌وار و جهادی در حال تلاش هستند.

رئیس حوزه هنری استان با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری نیازمند تزریق یارانه به هنر است، افزود: هنرمندان استان با وجود مشکلات فراوانی که در شرایط کرونا برای این قشر به وجود آمد اما آثار فاخری تولید کرده‌اند و تولید کار در استان سه برابر افزایش یافته است.

شیروانی در پایان گفت: در فضای فرهنگی و هنری سعی بر حمایت از یکدیگر داشته باشیم و فضای تخریب را برای افراد سودجو مهیا نکنیم و سعی داشته باشیم با نقد صحیح و کارآمد به رشد هنر استان کمک کنیم.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: چاپ کتاب چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی حوزه هنر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول