Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:31:22 GMT

واحد ۲۵۰رأسی بز سانن در پردیس به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۲۲۸۹

واحد ۲۵۰رأسی بز سانن در پردیس به بهره‌برداری رسید

گروه استان‌ها ــ با بهره‌برداری از یک واحد ۲۵۰ رأسی پرورش بز سانن از نژاد مرغوب و مطلوب در بومهن تا حدودی نیازهای لبنی و فرآورده‌های آن در شهرستان پردیس رفع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، بز سانن از نژاد اروپا و از نوع بسیار مقاوم است که در شرایط سخت با برخی از حیوانات اهلی مانند گاو شیری برای ادامه حیات برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزهای بومی ایرانی در یک دوره شیردهی، حدود 40 تا 150 لیتر شیر می‌دهند، اما در کشور توسعه‌یافته در یک دوره شیردهی به ازای هر رأس بز سانن، حدود 700 لیتر شیر تولید می‌شود.

سید محمد قریشی در آئین بهره برداری از واحد 250 رأسی پرورش بز سانن در بومهن اظهار داشت: این واحد 250 رأسی پرورش بز سانن جهت رفع نیازهای لبنی و فراورد‌‌های شیری مردم شهرستان پردیس در روستای طاهرآباد بخش بومهن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بز شیری سانن معروف بز شیری اروپایی است که از جهت برتری در خصوصیات تولیدی و تولیدمثل در بیشتر نقاط جهان گسترش‌یافته و می‌تواند به عنوان یک نژاد مناسب و یک رقیب قدرتمند در برابر گاو شیری در تولید شیر بز مطرح شود.

مدیر جهاد کشاورزی پردیس در ادامه گفت: هر 6 رأس بز سانن با تولید یک رأس گاو شیری در تولید شیر برابری دارند که البته هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه در بز سانن نصف سرمایه‌گذاری اولیه بری همان میزان تولید در گاوداری و بازگشت سرمایه نیز 5 برابر در مدت زمان معین است.

تولید 20 هزار رأس "بز سانن و مورسیا" با فناوری شبیه‌ساز یک شرکت دانش‌‌بنیان ایرانیگزارش تسنیم از چرایی گرانی در بخش لبنیات/ وقتی مافیا به زورِ قدرت مجوز صادرات شیرخشک می‌گیرد‌قیمت لبنیات بار دیگر در استان خراسان جنوبی افزایش یافت

قریشی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد دامی نگرانی‌های مردم در سطح شهرستان برای تهیه شیر و فرآورده‌های لبنی مطلوب برطرف می‌شود و همچنین این واحد دامی در آینده توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری بز سانن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام