Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@17:04:27 GMT

بابک زنجانی حتی یک روز مرخصی هم نداشته است!

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۲۳۵۶

بابک زنجانی حتی یک روز مرخصی هم نداشته است!

آفتاب‌‌نیوز :

رسول کوهپایه زاده در ارتباط با مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بابک زنجانی مبنی بر زندگی او در ویلای شخصی اش درلواسان مدعی شد: موکلم بابک زنجانی در طول هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون به صورت انفرادی در بازداشت به سر می‌برد. همچنین در طول هشت سال گذشته برخلاف برخی از آقازاده‌ها و زندانیان، موکل حتی یک روز هم به مرخصی نیامده و با درخواست اعطای مرخصی اش موافقت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه از بدو تشکیل پرونده در طول هشت سال گذشته تا امروز برخی از اشخاص برخلاف ظاهر ادعاهایی که مطرح می‌کنند نه به دنبال کشف حقیقت هستند و نه در پی اجرای عدالت و صیانت از بیت المال بلکه در صدد بهره مندی سیاسی و جناحی از این پرونده بودند.

وی در پایان گفت: انتشار این مطالب نیز که موجب تشویش اذهان عمومی هم می‌شود ، صرفاً در این راستا قابل ارزیابی است که این موضوع کذب محض است و هیچ بهره ای از حقیقت و واقعیت ندارد.

اواخر سال ۱۳۹۲ بازداشت سرمایه‌دار جنجالی به نام «بابک زنجانی» از سوی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی پیشین قوه قضاییه اعلام شد.

طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهامات بابک زنجانی عبارت بود از افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، بانک مسکن و تامین اجتماعی، پولشویی، جعل 24 فقره اسناد بانکی و صورت حساب‌های بانکی، جعل حواله‌های ارزی، جعل دستور انتقال بین بانک‌ها.

پس از برگزاری ۲۶ جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی پیشین دستگاه قضا و رییس فعلی قوه قضاییه در ۱۶ اسفند سال ۹۴ اعلام کرد که حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده که در دادگاه بدوی محاکمه شدند، صادر شد. دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرد و علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

از این سه متهم نهایتا حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور قطعی شد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور ۲۵ تیرماه سال جاری نیز اعلام کرد که حکم اعدام بابک زنجانی قطعی است ولی ممکن است همکاری کند و مورد تخفیف قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بابک زنجانی پرونده بابک زنجانی فساد نفتی بابک زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند

داوود نوری رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: حسین بیگلی، راننده ون شهرداری بعد از یافتن کیف حاوی مدارک شخصی، پول و سکه طلا آن را به همراه تمام محتویات به صاحبش بازگرداند.

وی اضافه کرد: این راننده زنجانی پس از یافتن کیف به واحد مربوطه مراجعه کرد و محتویات صورتجلسه شد.

این مسوول ادامه داد: این کیف قیمتی به یک شهروند بانوی زنجانی اختصاص داشت که پس از پیگیری ها عودت داده شد.

پیش از این نیز ششم اردیبهشت سال جاری پاکبان زنجانی کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر یک شهروند را به صاحبش برگردانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟
  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • استقلال یک - پرسپولیس یک در سن سیروس!
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • لبه تیغ
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان