Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:41:16 GMT

نشست سه‌ جانبه مصر-اردن-فلسطین برای پیشبرد روند صلح

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۲۴۹۲

نشست سه‌ جانبه مصر-اردن-فلسطین برای پیشبرد روند صلح

مقامات سه کشور مصر، اردن و فلسطین امروز (پنج‌شنبه) نشستی مشورتی جهت بررسی اقدامات انجام شده در دوره گذشته برای بازگشت به روند صلح برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری العین، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، همتای اردنی و ریاض مالکی، همتای فلسطینی او امروز کمی پیش از آغاز صد و پنجاه و ششمین نشست شورای وزارتی اتحادیه عرب در کاخ التحریر در ساختمان وزارت خارجه مصر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر، در این دیدار آخرین تحولات مساله فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای بازگشت به روند صلح مورد بحث و بررسی سه طرف قرار گرفته و همچنین آغاز یک روند مذاکراتی جدی و سازنده جهت دستیابی به راه‌حلی جامع، عادلانه و بر اساس راه‌حل دوکشوری که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی باشد، بررسی شد.

احمد حافظ گفت: شکری در این دیدار بار دیگر بر موضعگیری ثابت مصر در حمایت از مساله فلسطین و حقوق قانونی ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید برای ایجاد شرایطی مناسب جهت پیشبرد روند صلح در مرحله آتی که صلح و ثبات را در منطقه محقق کند، به وظیفه خود عمل کنند.

همچنین وزیر خارجه مصر در این دیدار بر لزوم توقف شهرک‌سازی‌ها در سایر مناطق فلسطین و حمایت از حقوق قانونی فلسطینی‌ها تا زمانی که کشور مستقل آنها تشکیل شود، تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، دو طرف اردنی و فلسطینی نیز از ابتکار عمل مصر برای بازسازی غزه و حمایت از توسعه مناطق فلسطین و نیز اقدامات مستمر این کشور در تحقق آشتی فلسطین تقدیر کردند.

همچنین در این دیدار وزرای مصر، اردن و فلسطین درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضعگیری‌ها درباره برخی مسایل کشورهای عربی و راه‌های تقویت همکاری‌ها میان این کشورها تبادل‌نظر و توافق کردند به رایزنی‌های سه‌جانبه خود درباره منافع سه کشور و سه ملت ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر اردن فلسطين خارجه مصر روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید