Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:40:23 GMT

پنج‌شنبه‌های شهدایی| برادرانه‌ای از جنس شهادت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۲۷۶۳

پنج‌شنبه‌های شهدایی| برادرانه‌ای از جنس شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بسیاری از افرادی که از بلوار پاسداران عبور کرده‌اند، نام خیابان شهید آقایی را دیده و یا به خوبی می‌شناسند اما شاید هرگز به این فکر نکرده‌اند که این شهید کیست که خیابانی به نامش نامگذاری شده است.

شهید محمد جعفر آقایی طلبه شهیدی است که به عنوان بی‌سیم‌چی در لشکر ۱۹ فجر حضور داشت و آثار ادبی و عرفانی او نیز گواه شخصیت والای این روحانی شهید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از شهادت این روحانی شهید، برادر کوچکترش، بدون وقفه با به جا آوردن وفای عهدی که با برادر بسته بود به او پیوست؛ مهمان امروز پنج‌شنبه‌های شهدایی، برادر کوچکتر شهید محمد جعفر آقایی است.

شهید محمد کاظم آقایی فرزند غلامرضا دومین شهید خانواده و از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است.

او در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شهر شیراز متولد شد، پدرش مغازه ابزارفروشی داشت و از این طریق هزینه‌های زندگی را از راه کسب و کار حلال تأمین می‌نمود.

مادرش خانم عطاء، با پرورش اسلامی و با ذکر دعا و زمزمه قرآن فرزندانش را بزرگ کرد و با معرفت اسلامی آشنا نمود.

محمد کاظم دوران کودکی را سپری کرد و به مدرسه رفت و دوران تحصیلی را با اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید.

دوران دبیرستانش مصادف با حرکت‌های انقلابی و مردمی شیراز و ایران بود، او با انقلابیون همراه و همگام و با شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج راهی جبهه شد و همواره در مناطق جنگی حضور داشت.

سال ۱۳۶۵ برادراش محمدجعفر در جبهه شهید شد و چند ماه بعد از شهادت برادر و آرام شدن فضا و با رضایت والدین، او دوباره به جبهه رفت.

قبل از اعزام دوباره او در کربلای ۴ شرکت کرده و مجروح هم شده بود ولی دوباره سال ۱۳۶۶ به جبهه رفت و در عملیات کربلای ۸ شرکت کرد و در هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه جاویدالاثر گردید و پیکر پاکش در سال ۱۳۷۳ مورد تفحص قرار گرفت و پس از ۶ سال انتظار در شیراز تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر دفن شد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: پنج شنبه های شهدایی شهادت شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت صادق آل محمد (ص) در قم

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در شهر مقدس قم با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص شاگردان مکتب جعفری برگزار شد و دسته‌های عزادار با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شهادت صادق آل محمد (ص) را به محضر بانوی کرامت تسلیت گفتند.

کد خبر 6096397

دیگر خبرها

  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • ایران در سوگ شهادت صادق آل محمد(ص)
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • عزاداری شهادت صادق آل محمد (ص) در قم
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در دارالمومنین و دارالمجاهدین
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان