Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۱.۲درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۱درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد ۰.۴درصدی را به ثبت رسانید.

  صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱درصد و مربوط به صندوق امین تدبیرگران فردا بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق «الماس» قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۲.۸درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق آوای معیار اختصاص داشت؛ صندوق «آوا» هم‌جهت با تنزل ۱.۳درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۵.۲درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۰.۵درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک (فراز) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف چهار درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۲.۲درصد افت قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۳.۷درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۳.۴درصد رشد قیمت داشت درحالی که از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۰.۷درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۶.۴درصد و «پالایش» ۱۵.۴درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱.۱درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۱درصد رشد قیمت داشت و یک درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بهترین بازدهی (۱.۹درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) نیز به ۱۴درصد رسید.

پربیننده ترین قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۸ قیمت جدید انواع پژو + جدول احتمال استخدام کارنامه سبزها در آموزش و پرورش هست؟ رانا پلاس ۲۷۳ میلیون تومان شد + جدول سقوط عجیب بازار رمزارزها ادامه دارد/ افت بیت‌کوین به کانال ۴۶هزار دلاری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده صندوق ETF امیر مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت