Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:11:26 GMT

پرداخت بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه پس از تصویب دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۳۳۱۱

پرداخت بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه پس از تصویب دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی اسماعیلی عصر  امروز در حاشیه سفر به شهر مقدس قم در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از اصحاب هنر و فرهنگ مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد بیان کرد: در سفر به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید از رهنمودهای ایشان بهره مند شدیم و همچنین امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه قم نهایی شد و به زودی این تفاهم نامه امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه بسته حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه به دولت شده خبر داد و گفت: این بسته در جلسه یکشنبه هفته آینده هیأت دولت بررسی شده و بخشی از خسارت‌های دوران کرونا را جبران خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ و نشر و مشکلات پیش آمده برای فعالان این عرصه بیان کرد: بخشی زیادی از مشکلات این صنعت مربوط به تامین کاغذ است که این مشکل تا پایان هفته آینده حل خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ملی شدن صنعت نشر کشور از برنامه های دولت سیزدهم است، گفت: 90 درصد کاغذ صنعت چاپ کشور وارداتی است و تلاش خواهیم کرد ظرف ۴ سال آینده بتوانیم بخش عمده ای از نیازها را در داخل کشور تامین کنیم.

وی عدالت فرهنگی را از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: فهم مشترک از فعالیت های فرهنگی در دولت و در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... فرهنگ وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا بستر لازم برای شکوفا شدن استعدادهای فرهنگی و هنری در سراسر کشور مهیا شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ رسانه قم دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود

محمد کاشی زاده مدیر ارتباطات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مسئله غزه» با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

کاشی زاده افزود: در این هم اندیشی که با مشارکت برخی نهادهای فرهنگی بین الملی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مراکز مرتبط برگزار می شود آیت الله علی اکبر رشاد، رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور اصحاب ادیان: حاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران،‌ سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران و دکتر پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران ایراد سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در محل در تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی(احمد قصیر)، خیابان پژوهشگاه برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است