Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کارگران خدماتی شهرداری ایلام در شرایط موجود گرانی و تورم حاکم بر شهر ایلام ۵ ماه است بدون حقوق بسر می‌برند و زندگی سخت و طاقت فرسایی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، گویا داستان حقوق معوقه کارگران تمامی ندارد و وعده‌های داده شده به کارگران در میان کلمات "بزودی"، "درآینده نزدیک" و "درحال پرداخت" است نیز به نتیجه نرسیده است و 5 ماه است که ریالی بابت دستمزد به آنان پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران خدماتی شهرداری ایلام در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام از پرداخت نشدن 5 ماهه حقوق خود گلایه و از مسئولان شهرداری ایلام این سؤال را دارند آیا خود شما اگر یک ماه حقوق دریافت نکنید می توانید ادامه زندگی دهید که 5 ماه است به بهانه‌های مختلف حقوق ما را پرداخت نکرده‌اید.

آنان با بیان این که ما کارگران خدماتی بیشترین بار شهرداری از آبیاری فضای سبز، تا نظافت و رفت و روب معابر و جداول  را در شرایط شیوع کرونایی بر عهده داریم اما در پایان ماه نیز با دست خالی به خانه می‌رویم  و از دریافت حقوق‌مان خبری نیست باید چگونه گذران روزی کنیم.

سواستفاده کارفرمایان از حضور 50درصدی در شرایط کرونا/ حقوق کارگران نصفه پرداخت می شود حقوق کارگران تنها 30 درصد نیازهای ایده آل آنها را پوشش می دهد قالیباف:حقوق کارگران سکوهای نفتی طبق روال افزایش پیدا می کند

خالق منصوری در پیگیری علت عدم پرداخت حقوق 5 ماهه کارگران شهرداری ایلام به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: حقوق کارگران شهرداری شرکت‌هایی که طرف قرارداد بوده‌اند، حدود 5 ماه پرداخت نشده است.

سرپرست شهرداری ایلام اظهار داشت: بعضی‌ از کارگران یکی دو ماه از سال1390  نیز طلب دارند.

وی به اقدامات انجام شده برای دریافت معوقات حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: از وقتی بنده آمده‌ام هر شرکتی که مبلغ کمتری داشت 300 میلیون و شرکت‌هایی که مبلغ بیشتری داشتند مبلغ 500 میلیون به آنها پرداخت شده است که فعلا با این وضع موجود و توجه به توان مالی که داشتیم مدیون کارگران نشویم.

سرپرست شهرداری ایلام بیان کرد: واقعیت این است که حق و حساب کارگران خدماتی و فضای سبز به شرکت‌ها پرداخت نشده است و 27 میلیارد  ریال  برای  پرداخت حقوق معوق کارگران  در 5 ماهه اخیز مورد نیاز است که تامین آن برای شهرداری سخت خواهد بود و زمان بر نیز هست.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران خدماتی شهرداری ایلام حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند