Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:58:53 GMT

کاروان نظامیان عربستان در کمین نیروهای یمن افتاد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۳۷۸۲

کاروان نظامیان عربستان در کمین نیروهای یمن افتاد

به گزارش ایرنا از رسانه‌های یمنی، این کاروان در شرق شهر مأرب در کمین نیروهای یمنی افتاده است.

این کمین همزمان با آن رخ می‌دهد که گزارش منابع خبری یمنی حکایت از آن دارد که دولت عربستان درحال تخلیه این شهر استراتژیک یمن از نظامیان و سلاح‌های سنگین نظامی است.

این اقدام سعودی پس از آن رخ می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درحال تسلط کامل بر این استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع قبلیه‌ای یمنی در این باره گفته‌اند، افراد مسلحی که این کمین را برای نیروهای عربستان ایجاد کرده‌اند احتمالا از نیروهای صنعا [ارتش و کمیته‌های مردمی یمن] بوده‌اند.

براساس این گزارش این کاروان متشکل از افسران، سربازان و ادوات نظامی عربستان بوده و زمانی دچار این کمین شده‌اند که در حال گذر از منطقه القرون واقع در بین پادگان الرویک و غوبریان در شهرستان وادی عبیده بوده‌اند.

هرچند منابع محلی یمن به جزییات بیشتر در خصوص شمار کشته و زخمی‌های این کمین اشاره‌ای نکرده‌اند، اما براساس گزارش آنها، این کمین به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای عربستانی و انهدام شماری از ادوات نظامی آنان انجامیده است.

براساس این گزارش کمین مذکور، بیانگر دگرگونی بزرگ در قواعد و شدت درگیری‌ها در نبرد برای آزادسازی مأرب است، چرا که با نزدیک شدن نبردها از اطراف شهر، نیروهای دولت نجات ملی [صنعا] از تاکتیک‌های متنوعی استفاده می‌کند.

این عملیات همزمان با اعلام خبرهایی از پیشروی گسترده نیروهای صنعا در ساعات گذشته و در اکثر جبهه‌ها در دروازه‌های شهر مأرب رخ می‌دهد.

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله یمن جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری