Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فوتبال بابل با قدمتی طولانی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذرانده است از دریای بابل تا خونه به خونه که فروخته و به نام رایکا رونمایی شد.

دریای بابل یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال کشور است که در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد، تیمی دوست داشتنی برای مردمان این دیار که به خاطر رنگ پیراهنشان آن‌ها را آرژانتینی ها نیز می‌نامند اما هیچ گاه در قامت یک تیم استخوان دار در فوتبال کشور مطرح نبود و بیشتر در لیگ‌های دسته ۲ و ۳ فوتبال کشور توپ زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سال ۱۳۸۸ اما تیمی در بابل با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شد که با پشتوانه مالی مناسب، امید به احیای فوتبال این شهرستان را زنده کرد، خونه به خونه در اولین سال تاسیسش با مربیگری فرشاد پیوس به لیگ دسته دوم صعود کرد، سپس با مرتضی کرمانی مقدم این راه را ادامه داد تا در آغاز فصل ۹۵–۱۳۹۴ با خریدن امتیاز بهمن شیراز جواز حضور در لیگ آزادگان را به دست آورد و چهار سال در فوتبال دسته اول کشور بازی کرد، نایب قهرمان جام حذفی کشور شد و دو سال قبل در اوج ناباوری فقط با تفاضل گل کمتر در مقایسه با نساجی مازندران ، از راه یابی به لیگ برتر فوتبال کشور جا ماند و نساجی شد تنها نماینده مازندران در لیگ برتر.

این شکست و ناکامی در صعود کافی بود تا خونه به خونه همان سال از تیمداری در لیگ یک کنار بکشد و سهمیه خود را به رایکای بابل بفروشد و مالکان جدید توانستند با هزار زحمت سهمیه‌ای که قرار بود به تیمی در خراسان شمالی فروخته شود به بابل برگردانند و دل هواداران را خوشحال کنند.

تیم رایکا با دو فصل تیم داری در لیگ یک ، نتایج متوسطی را کسب کرد و آن‌طور که هوادارن بابل انتظار داشتند نتوانست ظاهر شود اما این روز‌ها رایکا هم از می‌خواهد از تیمداری کنار بکشد و قصد فروش سهمیه اش را دارد.

تا امضا نزنند سهمیه نمی‌سوزد
رایکا بابل که ۲ سال از تأسیس اش می‌گذرد با هزار زحمت توانست سهمیه خونه به خونه را به دست آورده و از خارج شدن سهمیه به خارج از استان جلوگیری کند اما این روز‌ها خودش از فروش سهمیه صحبت می‌کند.

عرب فیروزجایی رئیس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: مالکان تیم رایکا چند هفته قبل از طریق فضای مجازی اعلام فروش سهمیه تیمشان را کردند و گفتند قصد تیمداری ندارند.



او با بیان اینکه چند جلسه با مالکان تیم برگزار شد و نتیجه‌ای هم نداشت، افزود: شرکت ایزی پایپ خریدار رایکا است ولی تصمیم جدی در مورد خرید سهمیه انجام نداده است و احتمال خرید رایکا توسط این شرکت چیزی حدود ۱۰ درصد است.

عرب فیروزجایی گفت: فروش سهمیه فوتبال برای خودش قوانینی دارد و اگر مالکان تیمی قصد فروش داشته باشند تا زمانی که هیئت فوتبال و رئیس اداره ورزش شهرستان با آن موافقت نکنند نمی‌توانند تیم را به خارج از شهرستان انتقال دهند.


آرژانتینی‌ها می آیند؟

از آرژانتین تا بابل کیلومتر‌ها فاصله است، اما لباس آبی و سفید تیم فوتبال دریای بابل کفایت می‌کرد تا علاقه‌مندان فوتبال،  این تیم بابلی را آرژانتینی‌ خطاب کنند، تیمی که تلاش می‌کند سهمیه لیگ یک رایکا را خریداری کند تا بابلی‌ها را که دریا ندارند به ساحل آرامش برساند.


پیمان منیری مالک رایکا می‌گوید: اگر باشگاهی بخواهد در بابل تیمداری و به فوتبال این شهر کمک کند ما قصد فروش داریم و هر گونه همکاری را با خریدار انجام می‌دهیم.

او افزود: باشگاه دریای بابل به صورت شفاهی برای خرید سهمیه اعلام آمادگی کرد و اوایل شهریور نیز جلسه‌ای در فرمانداری برگزار شد اما هنوز تمایل خود به خرید را به صورت کتبی اعلام نکرده است.

مالک رایکا ادامه داد: برگزاری جلسات مشکلات را حل نمی‌کند ، اگر تیمی واقعا خریدار واقعی سهمیه رایکا است باید به صورت رسمی اعلام کند و پای معامله بیاید چونکه تا زمان شروع لیگ وقت زیادی نمانده است.


نگران بدهگار نباشید

باشگاه رایکا بابل که دو فصل پی در پی را در لیگ یک فوتبال کشور حضور داشت و در فصل گذشته با ۴۳ امتیاز در رتبه دوازدهم ایستاد پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشت از باخت‌های متوالی تا بدهکاری‌های مالی.

منیری مالک رایکا با بیان اینکه این باشگاه سهمیه تسویه شده را تقدیم خریدار می‌کند، می‌گوید: هرگونه بدهی قبلی باشگاه را گردن می‌گیریم و اگر بدهی قبلی داشته باشیم با ما است و تیم خریدار بابت این موضوع هیچ نگرانی نداشته باشد.

او از تمام هوادارن که این دو فصل کنار تیم بودند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند تشکر می‌کند و می‌گوید تیم‌ها می‌آیند و می‌روند اما این نام بابل است که می‌ماند.

حالا زمان اندکی به آغاز لیگ آزادگان مانده است و هوادارانی که چندین سال در سرما و گرما همراه تیم‌های بابلی بودند تنها امید شان به مسؤلان شهرستان و مالکان رایکا است که سهمیه را در بابل نگه دارند و سر قول و قرار‌های خودشان بمانند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رایکای بابل خونه به خونه لیگ آزادگان خونه به خونه فوتبال کشور فروش سهمیه دریای بابل لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل

به گزراش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • عشق الخاندرو گارناچو به کریستیانو رونالدو، حتی هنگام بیلیارد بازی کردن! / عکس
  • بارسلونا در آستانه جذب گیدو رودریگز از رئال بتیس
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • رختکن چلسی مخالف اخراج مائوریسیو پوچتینو
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • شوک به هواداران آرژانتین و چلسی