Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز با حضور در اجلاس شورای عالی نظام پرستاری از پیگیری مفاد ۱۰ بندی خواسته‌های پرستاران از جمله فوق العاده خاص، استخدام نیرو و تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت و تامین ۱۰۰ میلیون دز واکسن تا آذر ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سازمان نظام پرستاری، اسماعیلی ، رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز با حضور در اجلاس شورای عالی نظام پرستاری و در یازدهمین اجلاس شورای عالی نظام پرستاری در باغ موزه دفاع مقدس، گفت: از ابتدای فعالیت دولت جدید و فقط از ابتدای شهریور تاکنون حدود ۳۰ میلیون واکسن کرونا وارد شده و تا پایان شهریور و فقط در همین ماه ۴۰ میلیون واکسن کرونا وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دولت سیزدهم به مسئله کرونا توجه ویژه و برای مدیریت آن برنامه و راهکار دارد. مهمترین اقدام برای مهار این بیماری واکسیناسیون گسترده است. همه تلاش در دولت این است که در مهر و آبان از طریق واردات و تولید داخل، میزان واکسن تامین شده در کشور را به ۱۰۰ میلیون دز برسانیم.

اسماعیلی گفت: واکسیناسیون کرونا در کشور از ابتدای اسفند ۹۹ شروع شد. اکنون در شهریور ۱۴۰۰ هستیم، هفت ماه از این زمان گذشته است و فقط یک ماه و در واقع یک هفتم این زمان در دولت سیزدهم بوده است. عملکرد دولت جدید در همین مدت کوتاه نسبت به دولت گذشته قابل مقایسه نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اولین سفر دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به خوزستان افزود: آقای رئیسی در اولین سفر خود به خوزستان در بیمارستان رازی این شهر حاضر شد. این اقدام بیانگر اهمیت و رویکرد دولت جدید به حل مساله کروناست.

اسماعیلی در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: نقش جامعه پرستاری در سلامت مردم و نجات جان انسان‌ها بی بدیل است. تجربه شخصی من نیز موید اهمیت نقش پرستاران در نجات جان انسانهاست. به همین علت از هر تلاشی برای حمایت از جامعه پرستاری در دولت و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات این گروه دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند کرونا باعث شد جامعه پرستاری مورد توجه قرار گیرند، اما تلاش پرستاران از گذشته نیز وجود داشته است، کرونا برای همه و به خصوص پرستاران مصائب زیادی داشت، اما این مصائب این خاصیت را داشت که اهمیت و نقش پرستاران برای مردم روشن‌تر شود. اکنون توجه به پرستاران بیشتر شده، اما این توجه باید استمرار داشته باشد تا مشکلات قدیمی این قشر زحمتکش حل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در دستور کار دولت است، تزریق دز سوم واکسن برای پرستاران و تامین و تزریق واکسن به خانواده کادر پرستاری است و برای آحاد مردم نیز به جد به دنبال این هستیم که تا چند ماه آینده حداقل ۷۰ درصد جامعه علیه کرونا واکسینه شوند.

او گفت: در مورد مطالبات پرستاران مثل استخدام‌ها و افزایش حقوق نیز با وجود محدودیت‌های دولت، بنده موضوع را از طریق وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری می‌کنم و تا جایی که مقدور است، برای انجام این خواسته‌ها اقدام می‌کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: سیاست دولت این است که به جای اینکه از اقشار مختلف بخواهیم به دولت بیایند، مسئولان دولت به دیدار مردم و گروه‌های مختلف بروند. امیدوارم شرایط کرونا اجازه دهد تا بتوانیم بیشتر در بین مردم و اقشار مختلف باشیم و از نزدیک برای حل مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: مأموریت ۲ رئیس کمیسیون تخصصی مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا

انتهای پیام/

برچسب ها: اسماعیلی واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسماعیلی واکسن کرونا شورای عالی نظام پرستاری رئیس دفتر رئیس جمهوری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پول هست زمین نیست!
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس