Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@00:29:01 GMT

جزئیات اعطای تسهیلات به کولبران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۴۴۰۶

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بیان توضیحاتی در خصوص جزئیات اعطای تسهیلات به کولبران پرداخت.

مرتضی نیازی در گفت‌وگو با میزان در خصوص فعالیت و برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اشتغالزایی کولبران گفت: کولبری یکی از معضلاتی است که در غرب کشور با آن مواجه هستیم و عموما در ۳ استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی رواج دارد، ما از ۲ سال گذشته به این حوزه وارد شدیم و شروع به شناسایی کولبران کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه کولبران دچار فقر کارکردی بودند و در اجرای طرح‌های اشتغالزایی و همچنین برای راه اندازی کسب و کار هم مورد حمایت قرار نمی‌گرفتند، ادامه داد: ما با آسیب شناسی که انجام دادیم سعی کردیم در جهت اشتغال‌زایی کولبران قدم برداریم و در همین راستا اردویی را تحت عنوان اردوی اشتغال کولبران به نام راه طراحی کردیم و حدود ۳۰ تسهیلگر که افرادی هستند که به روستا‌ها مراجعه می‌کنند و در زمینه اشتغال تخصص دارند و در هم در زمینه اشتغال و هم در مسائل اجتماعی فعال هستند، در این ۳ استان گرفتیم.

بیشتر بخوانید: ماجرای عجیب واکسن‌های ده دزی برکت و راه حل محرز

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: تسهیلگران به روستا‌های مزری که با پدیده کولبری مواجه بودند، ورود کردند و ضمن شناسایی کولبران ظرفیت‌های روستا‌ها و شهرستان‌ها مورد بررسی قرار دادند و اشتغال‌هایی که امکان راه‌اندازیشان در آن مناطق وجود داشت، در قالب اشتغال‌های خانگی، خرد، کوچک و کارگاهی را مورد حمایت قرار دادیم.

نیازی با بیان اینکه ما سال گذشته حدود ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای کولبران را انجام دادیم، افزود: و برای امسال هم برای اجرای ۵ هزار طرح در این خصوص در نظر گرفتیم که تا کنون یکهزار طرح از آن‌ها اجرا شده است و حدود ۲ هزار طرح هم شناسایی کردیم و در شرف راه‌اندازی هستند.

یک فرد کولبر برای اشتغال به کجا باید مراجعه کند؟

وی در پاسخ به این سوال که یک فرد کولبر چگونه می‌تواند برای اشتغال به شما مراجعه کند؟، توضیح داد: ما وارد روستاهایی که در آن‌ها کولبری وجود دارد، شده ایم و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا و شهر‌های کوچک که عده‌ای از افراد از حاشیه آن‌ها به کولبری می‌روند، در غرب کشور را تحت پوشش قرار دادیم و در آن روستا‌ها شوری اشتغال تاسیس کردیم و به دهیار و مردم در این خصوص آگاهی دادیم که اگر فردی که مشکل اشتغال دارد، به تسهیلگر ما مراجعه کند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه تسهیلگر به روستا مراجعه می‌کند و آنجا را اهمیت سنجی فنی می‌کند، اضافه کرد: بین ما و کولبران ارتباط دو سویه وجود دارد و لازم نیست کولبر برای داشتن شغل به جایی مراجعه کنند و خود تسهیلگر به روستا مراجعه می‌کند و در آنجا فعالیت اجتماعی انجام می‌دهند و فعالیت تسهیلگر در روستا‌ها یک جریان دائمی و همیشگی است و تسهیلگر مدام در حال رفت‌وآمد است و از آنجایی که کمیته اشتغال روستا که متشکل از دهیار، شواری روستا، افراد معتمد و دغدغه‌مند و رهبران روستا است، هم نسبت به اشتغال وظیفه دارد، افرادی که خواهان شغل هستند، می‌توانند به هر کدام از این اعضای کمیته اشتغال وصل شوند و پرژو‌های ما که بیش از ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی است را انتخاب کنند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در صورت لزوم منابع مالی به صورت وام قرض‌الحسنه را در اختیارشان می‌دهیم.

مبلغ وام قرض‌الحسنه‌ اشتغال چه قدر است؟

نیازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که مبلغ وام قرض‌الحسنه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شده، چه قدر است؟، عنوان کرد: مبلغ وام به این موضوع بستگی دارد که فرد قصد انجام چه طرحی را دارد، برای مثال اگر فردی بخواهد به تنهایی شغلی را داشته باشد و مثلا ۶۰ کندو بگیرد و تولید عسل را آغاز کند متناسب با همان از ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان در اختیار او قرار می‌دهیم و اگر گروهی قصد داشته باشند کارگاهی را تاسیس کنند و به صورت خانوادگی در آن مشغول به کار می‌شوند که به آن کسب و کار خانوادگی می‌گوییم، ستاد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از آن‌ها حمایت می‌کند و بسته به شغل مبالغ بالاتری تا یک میلیارد تومان و بالاتر از آن هم در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

وی ضمن بیان اینکه موضوع مهم در این خصوص پایداری شغلی است، افزود: هر چه قدر مبلغ حمایت‌ها بالاتر می‌رود، تعداد افراد کمتر می‌شود و برای مثال یک منطقه احتیاج به ۵ کارگاره دارد و این در حالی است که جذب نیرو در مشاغل خرد بالاتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت کولبران کولبری اشتغالزایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت کولبران کولبری اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی