Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  از زمانی که رومن آبراموویچ در سال ۲۰۰۳ مالک چلسی شد، آبی‌های لندن به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه خود به تیمی بزرگ در فوتبال انگلیس تبدیل شدند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در بازار نقل و انتقالات تابستانی هم چند بازیکن بزرگ دیگر به خدمت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل چلسی همیشه جزو باشگاه‌هایی بوده که بیشترین دستمزد را به بازیکنانش پرداخت کرده است. 

چلسی در فصل جاری نیز با پرداخت دستمزد ۱۵۲.۳۳۲ میلیون پوندی به بازیکنان، دومین باشگاه گران قیمت لیگ برتر انگلیس است. روملو لوکاکو خرید جدید چلسی با حقوق هفته‌ای ۳۲۵ هزار پوند، پردرآمدترین بازیکن این باشگاه است. در حالی که ۸ بازیکن دیگر این تیم بیش از ۱۵۰ هزار پوند در هفته درآمد دارند.

چند بازیکن در ترکیب چلسی حضور دارند که با وجود دریافت دستمزد‌های نجومی، نتوانستند عملکرد خوبی ارائه کنند. در این گزارش قصد داریم ۵ بازیکن چلسی که حقوق‌های هنگفتی دریافت می‌کنند، اما هنوز ارزش خود را ثابت نکرده‌اند را معرفی کنیم. 

۱- تیمو ورنر - ۲۷۲ هزار پوند

تیمو ورنر، سومین بازیکن پردرآمد چلسی است. تابستان سال گذشته که این بازیکن ملی پوش آلمانی از لایپزیگ به چلسی منتقل شد، خیلی‌ها انتظار داشتند که او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر انگلیس باشد.

با این حال ورنر در طول فصل با مشکل گلزنی مواجه شد و چندین موقعیت گلزنی از دست داد و موفق شد تنها ۱۲ گل در تمام رقابت‌ها برای آبی پوشان به ثمر برساند.

با توجه به عملکرد ضعیف ورنر در مقابل دروازه حریفان، چلسی با قراردادی که یک رکورد محسوب می‌شد، روملو لوکاکو را از اینترمیلان به خدمت گرفت. ملی پوش بلژیکی بلافاصله به ترکیب چلسی راه یافت و ورنر به بازیکن تعویضی تبدیل شد. او در ۲ دیدار ابتدایی خود در لیگ برتر برابر آرسنال و لیورپول نمایش‌های چشمگیری ارائه داد.

چلسی امیدوار است که ورود لوکاکو کار ورنر را راحت‌تر کند و به او کمک کند تا به بهترین فرم خود بازگردد. این وینگر آلمانی مطمئنا تاکنون نتوانسته به اندازه دستمزدی که از چلسی می‌گیرد مفید باشد. 

۲- بن چیلول - ۱۹۰ هزار پوند

بعد از اینکه مارکوس آلونسو و امرسون پالمیری نتوانستند فرانک لمپارد را برای بازی در پست دفاع چپ متقاعد کنند، سرمربی وقت چلسی تصمیم گرفت بن چیلول را از لسترسیتی به خدمت بگیرد.

بازیکن ملی پوش انگلیسی بلافاصله خودش را در چلسی پیدا کرد و در نخستین بازی خود در لیگ برتر موفق به گلزنی و دادن پاس گل شد. همین عملکرد خوب جایگاه او در ترکیب اصلی را تثبیت کرد. امرسون در آن زمان به سختی در چلسی فرصت بازی به دست می‌آورد، در حالی که آلونسو با نظر فرانک لمپارد به طور کامل کنار گذاشته شده بود. 

ورود توماس توخل به چلسی در ماه ژانویه باعث شد تا آلونسو به ترکیب بازگردد و توخل به سیستم ۲-۵-۳ بازگشت و مدافع اسپانیایی در این سیستم به کار گرفته شد. آلونسو در چند بازی ابتدایی به بن چیلول ترجیح داده شد، اما چیلول سرانجام موفق شد در پایان فصل جایگاهش در دفاع چپ را تثبیت کند. 

با این حال به نظر می‌رسد آلونسو اعتماد توخل را دوباره به خود جلب کرده و در هر ۳ بازی چلسی در فصل جدید لیگ برتر در ترکیب ثابت حضور داشته است. از طرف دیگر چیلول در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ هنوز یک دقیقه هم بازی نکرده است.

انتقاد از چیلول با در نظر گرفتن این که او نقش مهمی در قهرمانی چلسی در فصل گذشته داشت ممکن است سخت باشد، اما مطمئناً بازیکنی با دستمزد بالایی مانند چیلول باید بتواند چالش سخت تری برای آلونسو ایجاد کند. 

۳- کپا آریزابالاگا - ۱۵۵ هزار پوند 

پس از پیوستن تیبو کورتوا به رئال مادرید، چلسی ۷۲ میلیون پوند برای جذب کپا آریزابالاگا هزینه کرد.

دروازه بان اسپانیایی فصل نخست حضورش در چلسی را به خوبی گذراند و در ۳۶ بازی لیگ برتر ۱۴ کلین شیت داشت. او همچنین نقش مهمی در قهرمانی چلسی در لیگ اروپا داشت، اما از آن زمان اوضاع برای این جوان ۲۶ ساله به خوبی پیش نرفت. 

او در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ چندین اشتباه فردی انجام داد و در ۳۳ بازی لیگ برتر برای آبی پوشان فقط ۸ کلین شیت کرد. ضعف او باعث شد تا ویلی کابایرو در انتهای آن فصل جایگزین او شود.

با عدم موفقیت کپا، چلسی تابستان گذشته ادوارد مندی را از رن خریداری کرد و دروازه بان سنگالی از آن زمان گزینه اول حراست از دروازه آبی‌ها بود. او در ۳۱ بازی لیگ برتر ۱۶ کلین شیت کرد و فصل گذشته نیز نقش موثری در قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا داشت. 

کپا اکنون نقش خود را به عنوان دروازه بان دوم در چلسی پذیرفته است. او در چند بازی که زیر نظر توخل انجام داده خوب عمل کرده است، حتی به آبی پوشان کمک کرد تا با پیروزی در ضربات پنالتی قهرمان سوپرجام اروپا شوند. اما نیازی نیست که دروازه بان ذخیره چلسی، پنجمین بازیکن گران قیمت این تیم باشد.

بیشتر بخوانید 

کدام باشگاه‌ها در نقل و انتقالات تابستانی بهترین عملکرد را داشتند؟ ۴- مالانگ سار - ۱۲۰ هزار پوند

چلسی در تابستان سال ۲۰۲۰ مالانگ سار را به صورت رایگان خریداری کرد. آن زمان جذب این استعداد جوان یک معامله باورنکردنی به نظر می‌رسید، زیرا سار ۲۱ ساله بود و بیش از ۱۰۰ بازی امیدوار کننده برای تیم فرانسوی نیس انجام داده بود.

این مدافع میانی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان در نظر گرفته می‌شد و چلسی توانست او را جذب کند.

با توجه به اینکه چلسی ۴ مدافع میانی دارد، باشگاه تصمیم گرفت این بازیکن جوان را به باشگاه پورتو قرض دهد. او با این ایده که می‌تواند پیشرفت خود را در آن جا ادامه دهد، راهی پرتغال شد، اما شرایط برای سار به خوبی پیش نرفت. 

سار نتوانست به تیم اصلی پورتو برسد و در طول فصل تنها ۱۹ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد. او در لیگ پرتغال تنها ۵ بازی برای پورتو انجام داد. 

این بازیکن فرانسوی در ماه ژوئن به چلسی بازگشت و انتظار می‌رفت دوباره به صورت قرضی به تیم دیگری بپیوندد، اما پیشنهاد مناسبی نداشت و مجبور شد در چلسی بماند. 

به این ترتیب دستمزد ۱۲۰ هزار پوندی در هفته برای بازیکنی که هنوز یک بازی برای چلسی انجام نداده است، قطعا بسیار زیاد است. 

۵- کالوم هادسون اودوی - ۱۲۰ هزار پوند

کالوم هادسون نخستین بار زیر نظر آنتونیو کونته در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در لیگ برتر بازی کرد، اما پیشرفت واقعی او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ تحت هدایت مائوریتزیو ساری رخ داد که توانست ۲۱ بازی برای این باشگاه انجام دهد.

 او در جریان قهرمانی چلسی در لیگ اروپا در آن فصل عالی کار کرد و در ۹ بازی برای آبی پوشان چهار گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل داد، اما این بازیکن جوان به دلیل مصدومیت از ناحیه آشیل نتوانست در فینال بازی کند.

 نمایش‌های هادسون اودوی مورد توجه بایرن مونیخ قرار گرفت و باواریایی‌ها حتی آماده پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون یورو برای جذب این بازیکن جوان بودند، اما چلسی علاقه زیادی به حفظ این جوان داشت و به او پیشنهاد داد که با دستمزد ۱۲۰، ۰۰۰ پوند در هفته قرارداد خود را تمدید کند. 

هادسون اودوی پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش دیگر آن ستاره سابق نبود. او تحت نظر فرانک لمپارد و توماس توخل جزو بازیکنان تعویضی چلسی بود، زیرا نتوانسته جایگاه خود در ترکیب اصلی را پس بگیرد. این بازیکن ۲۰ ساله قصد داشت در این فصل با قرارداد قرضی به تیم دیگری بپیوندد تا فرصت بیشتری برای بازی به دست بیاورد، اما توخل مانع از جدایی او شد تا چلسی تضعیف نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه چلسی لیگ برتر انگلیس دروازه بان هزار پوند آبی پوشان چند بازی آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سی‌وپنجم لیگ جزیره چلسی در ویلا پارک مقابل استون ویلا متوقف شد.

به گزارش ایسنا، استون ویلا در خانه شروع خوبی داشت و با برتری ۲ بر صفر نیمه اول را به پایان رساند اما در نیمه مربیان ورق برگشت و پوچتینیو موفق به تغییر روند بازی شد.

با گل‌های دقایق ۶۲ و ۸۱ مادوئکه و گلگر کار به تساوی کشید و در دقیقه ۹۵ گل آبی‌های لندن توسط VAR رد شد تا بازگشت شاگردان پوچ تکمیل نشود.

با این نتیجه استون ویلا با ۶۷ امتیاز در رتبه چهارم ماند اما در صورت برتری تاتنهام در بازی‌های عقب افتاده‌اش این تیم به جایگاه پنجم جدول سقوط می‌کند و چلسی هم با ۴۸ امتیازی در جایگاه نهم باقی ماند اما هنوز به کسب سهمیه لیگ اروپا امید دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴
  • مدافع استون ویلا نمک به زخم چلسی پاشید!
  • خلاصه بازی استون ویلا 2-2 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا
  • واکنش مائوریسیو پوچتینو به مردود شدن گل چلسی مقابل استون ویلا + عکس
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!