Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه مجدداً به دادستان کل کشور مأموریت داد تا در اسرع وقت، پیش‌نویس دستورالعملی را برای ساماندهی نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات تهیه نماید و گفت: در این دستورالعمل باید بر «حفظ استقلال قاضی»، «تعیین حدود قانونی ماموریت ضابط» و «رعایت قانون و حفظ حقوق شهروندی متهمان» تأکید شود.

خبرگزاری میزان - در جریان نشست روز دوشنبه ۱۵ شهریور شورای عالی قوه قضاییه، دادستان کل کشور در زمینه دستور رئیس قوه قضاییه پیرامون «تدوین دستورالعمل و چهارچوب همکاری و ارائه خدمات قضایی به نیرو‌های امنیتی انتظامی به ویژه در حوزه‌های امنیتی برای کشف توطئه ها، جلوگیری از نفوذ دشمن و شناسایی باند‌های سازمان یافته و به طور کلی تنظیم روابط کاری فی‌مابین قضات و ضابطین» که در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰ صادر شده بود، گزارشی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در این زمینه گفت: پیرو اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، نخستین جلسه مشترک دادستانی کل کشور با مسئولان و مدیران عالی رتبه امنیتی و انتظامی کشور برگزار و مقرر شد که این جلسه در فواصل منظمی تکرار شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خدمات ضابطین بر کسی پوشیده نیست، گفت: قوه قضاییه بدون همکاری ضابطین در انجام وظایف خود دچار مشکل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری، سرویس‌دهی و ارائه آموزش‌های لازم به ضابطین را امری ضروری عنوان کرد و گفت: ما در قوه قضاییه باید نهایت تلاش خود را در زمینه آموزش کامل به ضابطین اعم از ضابطین خاص و ضابطین عام انجام دهیم.

دادستان کل کشور در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی میان معاونت آموزشی قوه قضاییه با دستگاه‌های ضابط تاکید کرد و گفت: اگر افسری گزارش بدهد درحالیکه کارت ضابطیت نداشته باشد گزارش او برای قاضی سندیت نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به نقش دستگاه‌های امنیتی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم نیز اشاره کرد و گفت: ضابطین قضایی به مجرد مشاهده علامت یا نشانه‌ای از فساد یا جاسوسی در یک دستگاه، می‌توانند با اقدام به موقع خود از وقوع جرم پیشگیری کنند.

در ادامه جلسه، دادستان کل کشور نکات و پیشنهاداتی را در مورد رابطه قضات و ضابطین مطرح کرد.

مأموریت رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی‌ ارتباط و همکاری ضابطان با قضات‌ در اسرع وقت

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش دادستان کل کشور، مجدداً به او مأموریت داد تا در اسرع وقت، پیش‌نویس دستورالعملی را برای ساماندهی نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات تهیه نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه سالیان سال است که مسائل و مشکلات معتنابه دستگاه قضا و ضابطان مطرح می‌شود و ما نیازمندیم که برای ضابطه‌مند شدن کار، دستورالعملی رسمی را در این زمینه ابلاغ کنیم، گفت: توصیه شفاهی در زمینه ساماندهی نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات کافی نیست؛ سالهاست توصیه صورت گرفته و حتما در این زمینه نیازمند ابلاغ دستورالعمل هستیم.

رئیس قوه قضاییه متذکر شد که در این دستورالعمل باید بر «حفظ استقلال قاضی»، «تعیین حدود قانونی ماموریت ضابط» و «رعایت قانون و حفظ حقوق شهروندی متهمان» تأکید شود.

اما دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای پیرامون تدوین پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی‌ ارتباط و همکاری ضابطان با قضات‌ در اسرع وقت با استقبال فعالان سیاسی ، حقوقی و رسانه‌ای مواجه شد.

تمجید فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دستور رئیس قوه قضاییه درباره چگونگی ارتباط ضابطین با دستگاه قضا 

بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات با اشاره به تحولات این روز‌های دستگاه قضا و دستور وی مبنی بر تهیه سریع پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی‌ ارتباط و همکاری ضابطان با قضات‌، اظهار داشت: دستور رئیس قوه قضاییه در مورد مشخص کردن چگونگی ارتباط ضابطین با دستگاه قضا خیلی خوب است.  ان‌شاءالله این اقدام به استقلال قوه از ضابطین ختم شود، زیرا در این صورت اقدامی بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دیدار وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» با رئیس قوه قضاییه و تأکید رئیس دستگاه قضا بر لزوم فساد زدایی از داخل دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مبارزه با فساد در دستگاه‌های دولتی کار بسیار خوبی است؛ البته تمامی گره‌های مشکلات اقتصادی کشور تنها با مبارزه با فساد باز نمی‌شود و حل مشکلات اقتصادی عمدتاً در گرو رفع تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه دشمن است.

رئیس جبهه اصلاحات با بیان اینکه رفع تحریم‌ها، تنها با تجدیدنظر در سیاست خارجی امکان‌پذیر است که باید گفت متأسفانه این مهم در اختیار قوه قضاییه نیست.

افزایش اعتماد عمومی با تدوین دستورالعمل ساماندهی ضابطان قوه قضاییه 

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به روند اصلاحی قوه قضاییه که در دوره «تحول و تعالی» شدت گرفته و تازه‌ترین مورد آن مربوط به دستورالعمل ساماندهی ضابطان قوه قضاییه است، گفت: تعیین حدود قانونی مأموریت ضابط و رعایت قانون و حفظ حقوق شهروندی متهمان از مسائل مورد تأکید رئیس قوه قضاییه است که افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را به همراه دارد و در مجموع شفاف کردن فضای قوه قضاییه در جامعه، موب امیدآفرینی می‌شود.

عمل‌گرایی رئیس دستگاه قضا در امر ساماندهی‌ نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات‌

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری با ابراز شادمانی از مأموریت رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای تهیه پیش‌نویس دستورالعمل جهت ساماندهی‌ نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات‌، تصریح کرد: رئیس عدلیه در این زمینه به حرف بسنده نکرده؛ بلکه دادستان کل کشور را مأمور برای تدوین این دستورالعمل کرده‌است.

دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تدوین دستورالعمل ارتباط ضابطان با قضات، اهمیت درخور توجه دارد 

عمادالدین باقی با اشاره به اظهارات رییس عدلیه در مورد ضابطه‌مند شدن رابطه قاضی و ضابط، تصریح کرد: گاهی برخی وعده‌ها اهمیت درخور توجه دارند به ویژه که دست روی یکی از دلایل عدم تحقق همان قوانین قبلی می‌گذارند؛ دستورالعمل اخیر آقای محسنی‌اژه‌ای درباره تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی نحوه ارتباط و همکاری ضابطان با قضات، از جمله آنهاست. رسانه‌ها، فعالان سیاسی، مدنی و شبکه‌های اجتماعی و حتی شهروندان عادی با این موضوع دست به گریبانند؛ آقای محسنی اژه‌ای در هر دو زمینه امنیتی و قضایی صاحب تجربه و سابقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین اژه ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین اژه ای پیش نویس دستورالعمل ساماندهی حجت الاسلام والمسلمین دستور رئیس قوه قضاییه دادستان کل کشور قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی اژه ای اسرع وقت دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، یک فعال مدنی در انگلیس در این باره گفت: ما براساس بیانیه دیوان کیفری بین المللی درباره نسل کشی اسرائیل در غزه، دو اعلامیه بازداشت جوبایدن و آنتونی بلینکن رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را به سفارتخانه آمریکا در لندن ارائه کردیم که از دریافت آن خودداری کردند، اما ما به نام انسانیت و به منظور ثبت در تاریخ، بازداشت همدستان اسرائیل در قتل عام فلسطینیان را با همکاری حقوق دانان از منظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.
عدالت خواهان و حقوقدانان در انگلیس می‌گویند این حمایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های غربی است که قتل عام فلسطینیان را میسر ساخته است و آنان برای همدستی در نسل کشی فلسطینیاان باید در برابر ملت‌ها پاسخگو باشند و حساب پس دهند.
یک فعال مدنی حامی حقوق فلسطینیان حاضر در تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن می‌گوید: هدف ما این است که بتوانیم خواسته مردم این کشور مبنی بر توقف نسل کشی در غزه، آزادی سرزمین فلسطینیان و مجازات عاملان و همدستان رژیم اسراییل را ازمنظر حقوقی پیگیری کنیم. دولت و احزاب عمده بریتانیا کاملا از حقیقت و عدالت دور شده اند، اما دیدن آگاهی و شنیدن خواسته‌های مردم که بیش از شش ماه است در خیابان‌های همه کشور‌های غربی مطالبه می‌شود بسیار دلگرم کننده و برای آزادی فلسطین بسیار امید آفرین است. مردم به خوبی نشان دادند که خواستشان متفاوت از نظام حاکم بر آمریکا و بریتانیاست.
به گفته کارشناسان حقوقی، در پی صدور حکم قضات دیوان کیفری بین المللی، اکنون نتانیاهو و همدستانش در رژیم اسرائیل، در سفر به خارج باید نگران باشند، زیرا ممکن است به اتهام جنایات جنگی، بازداشت شوند.
تاکنون بیش از هزار حقوقدان و قاضی بازنشسته در انگلیس درباره همدستی نظام این کشور با رژیم صیهونیستی در نقض قوانین بین المللی و نسل کشی فلسطینیان هشدار دادند.
فعالیت‌های حقوقی علیه سران رژیم صهیونیستی، حتی اگر ضمانت اجرایی هم نداشته باشد، در بی آبرو کردن مقامات این رژیم، موثر است.
فعالان مدنی در انگلیس می‌گویند همانگونه که تظاهرا ت ضد رژیم آپارتایدآفریقای جنوبی به مدت چهار سال بدون وقفه برابر سفارت آن رژیم ادامه یافت، اکنون هواداران فلسطین در لندن نیز می‌گویند تا آزادی فلسطین در برابر سفارت رژیم آمریکا که حامی اصلی رژیم صیهوینستی است ادامه خواهند داد.

 

 

اظهارات:
۱ – فعال مدنی در انگلیس
۲ – فعالی مدنی در انگلیس 

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید