Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

  برگزاری حضوری کلاس‌ها تا تکمیل واکسیناسیون دانشجویان منتفی است

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طبق توافق وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مرداد ماه انجام شد و فقط بخشی از آن باقی مانده که هم اکنون در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان شروع واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریورماه است و از نظر وزارت علوم، در این زمینه وقفه‌ای ایجاد نشده است. با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان تا مهرماه کامل نمی‌شود و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش‌ها حضوری نیست.


جزئیات اجرای برنامه‌های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور طی نامه‌ای به روسای دانشگاه / دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نحوه بازگشایی دانشگاه‌های تابعه را مشخص کرد.

 


زمان انتخاب واحد ثبت‌نام‌شدگان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور اعلام شد

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: انتخاب واحد کلیه ثبت‌نام شدگان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از ۱۰ لغایت ۲۳ شهریورماه سال جاری از طریق سامانه گلستان انجام می‌شود.


بخش مهارت در سرفصل‌های درسی گنجانده شود

محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تغییر سرفصل‌های دروس دانشگاهی متناسب با بازار کار موجود در جامعه گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی جزو دانشگاه‌های مهارتی کشور هستند. قصد داریم دامنه فعالیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را ارتقا و توسعه دهیم، در زمینه رشته‌های دانشگاهی هم لازم است سرفصل‌های دروس بازنگری و به روز شوند و بحث مهارت در آن‌ها دیده شود.


۶۱۰ میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در بودجه مصوب ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که از این مبلغ ۱۶۸۰ میلیارد ریال جهت انجام امور زیر بنایی و مبلغ ۱۱۲۰ میلیارد ریال جهت توسعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه به استناد شاخص‌های سند تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و براساس تخصیص توزیع خواهد شد.

 


تمام کلاس‌های ترم آینده دانشگاه پیام نور الکترونیکی برگزار می‌شود

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر دانشجویان و نگرانی آن‌ها برای بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور به منظور حفظ سلامت و آرامش روحی دانشجویان ترم آتی را نیز به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌کند.


دفترچه سوالات آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی منتشر شد

کلید اولیه و دفترچه سوالات تمام رشته‌های شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و کلید اولیه و دفترچه سوالات تمام رشته‌های سی و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. آزمون‌های شصت و هشتمین دوره دانشنامه تخصصی و سی و پنجمین دوره دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در روز‌های ۱۱ تا ۱۴ شهریور با حضور حدود ۵ هزار داوطلب در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.


«علی شمسی‌پور» مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارت علوم شد

با حکم محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، «علی شمسی‌پور» به عنوان مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی منصوب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه پیام نور فنی و حرفه ای میلیارد ریال تخصصی پزشکی دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز