Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خدابخشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: لایروبی حوضچه استخر عباس‌آباد شهر همدان با هدف پاکسازی برای استفاده از آب رودخانه گنجنامه که به این محل هدایت می شود صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش سطح آب و استفاده از آب موجود در این استخر برای مصارف شرب از این پس به صورت جدی با متصدیان واحدهایی که اقدام به تخلیه فاضلاب در رودخانه گنجنامه می کنند برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: به تازگی بازدید از رودخانه گنجنامه شهر همدان صورت گرفت که مشخص شد برخی از رستوران ها، خانه باغ ها و ویلاهای موجود در مسیر گنجنامه، فاضلاب خود را به این رودخانه تخلیه می کنند که به آنها هشدارهای لازم داده شد.

خدابخشی بیان کرد: همچنین مجتمع موجود در پیست اسکی سبب آلودگی آب رودخانه با تخلیه گازوئیل داخل آن شده بود که این نوع آلودگی بسیار جدی و خطرناک است و هشدارهای لازم به آنان داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین عشایر ساکن در این مسیر ملزم به اتراق نکردن در حاشیه رودخانه گنجنامه، خودداری از تخلیه فاضلاب خود و احشام داخل رودخانه و آلوده نکردن آب شدند.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: امور عشایر نیز درصدد آموزش عشایر ساکن در مسیر این رودخانه برای پیشگیری از آلودگی آب رودخانه گنجنامه است.

خدابخشی افزود: یک سرویس بهداشتی متعلق به شهرداری در نزدیکی رودخانه واقع شده که با وجود چاه جذبی برخی مواقع به علت بالا بودن شمار مسافران و تاخیر در تخلیه چاه، فاضلاب آن در داخل رودخانه سرازیر می شود که تذکر لازم داده شد.

وی اضافه کرد: تیمی متشکل از محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه ای و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل شده که به صورت مستمر بر سلامت آب رودخانه گنجنامه نظارت دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه عملیات لایروبی حوضچه استخر عباس‌آباد شهر همدان با هدف پاکسازی این حوضچه صورت گرفت گفت: به منظور تامین بخشی از آب شرب مصرفی شهر همدان، برداشت آب از رودخانه عباس‎‌آباد از سال ۱۳۸۰ در دستور کار قرار گرفت.

سید «هادی حسینی بیدار»  اظهار داشت: بر این اساس از سال ۱۳۹۰ شرکت آب و فاضلاب استان همدان، عملیات تکمیلی تصفیه‌خانه عباس‌آباد را اجرا کرد که با تکمیل آن، از این استخر به عنوان حوضچه‌های زلال‌ساز و یا ته‌نشینی اولیه استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: این حوضچه که آب‌های سطحی منطقه گنجنامه را جمع‌آوری می‌کند توانایی ذخیره آب به میزان۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه را دارد که با اجرای لایروبی این حوضچه ۱۳۰ لیتر در ثانیه به حجم و ظرفیت تامین آب شهر همدان اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: با پایان لایروبی، در روزهای آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار آبرسانی همدان می‌شود همچنین برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد به منظور تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهر همدان در فصل های غیر زراعی انجام می‌شود.

حوضچه استخر تپه عباس‌آباد از منابع چهارگانه تامین آب شهر همدان است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شركت آب و فاضلاب همدان همدان آب آشامیدنی رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شركت آب و فاضلاب همدان همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شركت آب و فاضلاب همدان همدان آب آشامیدنی رودخانه های کوهستانی رودخانه گنجنامه آب و فاضلاب آب رودخانه علوم پزشکی عباس آباد شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد از بعدازظهر روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه دهم اردیبهشت تا اواخر وقت روز شنبه پانزدهم اردیبهشت‌، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دمای هوا همراه خواهد بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد طی این مدت زمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: بارش‌ها و وزش باد شدید منجر به آسیب به محصولات کشاورزی، باغات و تأسیسات سبک خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود تسریع در برداشت محصولات کشاورزی نواحی گرمسیری و انتقال محصولات به مکان‌های مسقف را انجام دهند.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از اتراق در حریم مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 748685

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر