Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:18:51 GMT

معضل سگ‌های سرگردان در مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۴۹۲۸

معضل سگ‌های سرگردان در مهاباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به معضل سگ‌های بلاصاحب اظهار داشت: انتقادات زیادی در این رابطه از طرف اصحاب رسانه و شهروندان به فرمانداری وارد شده است و با وجود آنکه تلاش‌هایی نیز توسط شهرداری برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب انجام شده، ولی عملا این تلاش‌ها بی نتیجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهانه هزینه قابل توجهی توسط شهرداری در ارتباط با جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود، افزود: با توجه به ادامه دار بودن معضل سگ‌های بلاصاحب و همچنین افزایش آمار این حیوانات پیشنهاد می‌شود ساماندهی این موضوع به یک شرکت خصوصی برای کنترل جمعیت آن‌ها واگذار شود.

صنعتی با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید نیز تصریح کرد: وجود این حیوانان در سطح شهر خطرات زیادی برای دانش آموزان و شهروندان در طول روز ایجاد کرده که نیاز است شهرداری برای حل آن به طور ویژه وارد عمل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد هم در این جلسه گفت: هم اکنون مبالغ زیادی بابت پرداخت دیه ناشی از وجود سگ‌های بلاصاحب به بدهی‌های شهرداری مهاباد افزوده شده است.

چیا آذربار ضمن انتقاد از دخالت انجمن زیست محیطی در امر جمع آوری سگ‌های بلاصاحب افزود: اجرای عملیات جمع آوری سگ‌های بلاصاحب با مخالفت و واکنش این انجمن‌ها روبه رو شده که این امر دست شهرداری برای ساماندهی این معضل را بسته است.

وی اضافه کرد: ماهانه حدود یک میلیارد ریال در کمپ نگهداری این سگ‌ها هزینه می‌شود که با توجه به شرایط نامناسب مالی شهرداری درخواست داریم برای حل این موضوع سایر ارگان‌های دولتی نیز شهرداری را در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد شهرداری مهاباد مدیریت بحران سگ های بلاصاحب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • (ویدئو) گورخرهای فراری در جاده سرگردان شدند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک