Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در جواب سوال خبرنگار تقریب مبنی بر اینکه دفاع مقدس چگونه موجب ایجاد اتحاد و انسجام ملی در ایران، گردید؟ اظهار داشت: دفاع مقدس ایجاد کننده قهرمانان ملی است و الحمدلله دفاع مقدس ما در یک جنگ نابرابری که به کشور عزیزمان ایران تحمیل شد، منجر به پیروزی گردید؛ دفاعی که با محوریت الله در هر نقطه از جهان حتی اگر به ظاهر منجر به کشته شدن و عدم فتح ظاهری همراه باشد، مقدس است ؛ «ما لنا الّا احدی الحسنیین» ما چه شهید بشویم و چه فتح کنیم پیروز نهایی میدان هستیم، و مصداق این را همواره در طول تاریخ اسلام مشاهده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: قطعا امر مقدس بین مردم محبوب است و عموم جامعه آزادگان جهان و کسانی را که قهرمانانه برای عزت و شرف کشورشان در راه خدا و برای رضای خالق یکتا جنگیده اند دوست دارند و این گونه اشخاص می توانند محور وحدت قرار بگیرند.
 
مسعود بصیری عنوان کرد: دوران دفاع مقدس نه فقط برای ملت ما بلکه برای همه جهانیان می تواند محور وحدت و تقریب قرار بگیرد و کسی نمی تواند قهرمانان منصف، جوانمرد و عادل خود را که از همه مال و جان خود برای مردم و سرزمینشان بدون تجاوز به سایر ملل گذشتند، فراموش کند.
 
وی یادآور شد: در جبهه استکبار به سردمداری آمریکا که همواره در جهت یغما بردن اموال و منابع سایر ممالک در تکاپو است؛ کسانی را داشتیم که هالیوود در راستای قهرمان سازی آنها فیلم می سازد ولی غافل از اینکه آنها در حقیقت قهرمانان پوشالی و یک مشت به ظاهر برنده و پیروز در جنگ هستند و اینها هرگز نمی توانند محور وحدت قرار بگیرند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  افزود: هفته دفاع مقدس را باید قدر بدانیم بخاطر اینکه می تواند اثر جدی و بسزایی در نزدیک کردن دلهامان به همدیگر داشته باشد کسی نمی تواند دفاع مقدس و شهدای عزیز را که از دست دادیم به سلوک و منش آنها ایراد بگیرد مگر اینکه دل بیمار و قلب غیر سلیم داشته باشند.
 
دولت و حاکمیت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خبرنگاران باید هزینه کند

بصیری همچنین در ادامه و در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با اشاره به اینکه ۲۰۰ کانون زیر نظر بسیج رسانه در کشور فعال هستند، اظهار داشت: بسیج رسانه ظرفیت بزرگی در کشور است که باید آن را در سطح منطقه‌ای توسعه داد و حرف‌های خود را به گوش جهانیان رساند.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه ساختار مشخصی در استان‌های مختلف دارد، اضافه کرد: دولت و حاکمیت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خبرنگاران باید هزینه کند و این را اهل رسانه باید مطالبه کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور بر لزوم ایجاد نظام جامع صنفی تاکید کرد و افزود: باید در قالب این ساختار انتخابات برگزار شود و افرادی توانمند در راس آن برای رفع مشکلات خبرنگاران تلاش کنند.

بصیری ایجاد نظام صنفی را باعث تقویت خانه مطبوعات و پشتیبان خبرنگاران و اهالی رسانه دانست و گفت: رسانه‌ها در استان‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده‌اند و باید از این بستر برای تولید محتوا و فرهنگ‌سازی استفاده شود.
 وی خاطرنشان کرد: ما در بسیج رسانه بدون هیچ تعارفی وظیفه خادمی و نوکری داریم، خادمی در مسیر حمایت از بچه‌هایی که در میدان فعالیت رسانه‌ای قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  گفت: در زمان جنگ توان رسانه‌ای که در کشور به گستردگی امروز نبود خیلی از نقاط مانند همین کردستان بمباران شد ولی به لحاظ رسانه‌ای کار چندانی صورت نگرفت.

بصیری اضافه کرد: ما برای دفاع از یک سانتی‌متر از سرزمین و خانه خودمان جان می‌دهیم، ولی گاهی یادمان می‌رود که مردم این سرزمین جزء خاک ما هستند و به راحتی آنها را از دست می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و در برابر حرفی که می‌زنیم تعهد داریم، افزود: چگونه حسرت چیزهای از دست رفته و کارهایی که باید انجام می دادیم و انجام ندادیم را می خوریم.
 
تقویت اخلاق در رسانه از اولویت‌های مهم بسیج رسانه است/ رسانه ها پیامبران حقیقت هستند

بصیری با اشاره به اینکه تقویت اخلاق در رسانه از اولویت‌های مهم در بسیج رسانه است، گفت: ما با فرهنگ غرب متفاوت هستیم؛ ما در مقابل خدا و کل جامعه مسئول هستیم.

وی تصریح کرد: اخلاق در رسانه نباید گم شود، رسانه ها پیامبران حقیقت هستند، رسانه‌ها حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را می گیرند و به جامعه نشر می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  با بیان اینکه پیامبر با شمشیر اسلام را گسترش نداد، اذعان کرد: پیامبر بر قلب ها حکومت کرد و با ورود به قلب‌ها زمینه گسترش اسلام را فراهم کرد.

بصیری عنوان کرد: 200 کانون بسیج رسانه و 15 هزار بسیجی عضو بسیج رسانه هستند قوت و قدرت بسیج رسانه قوت و قدرت شما است.

وی تصریح کرد: شبکه گسترده اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای قوی در کشور داریم که باید این شبکه را با وجود تک تک شما تقویت و منطقه‌ای کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: داشتن نظام صنفی نیاز رسانه‌های کشور است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج رسانه کشور محور وحدت دفاع مقدس رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد