Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در جدیدترین ‌رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور، شهرهای قرمز کرونایی کشور در حال گسترش است و علاوه بر آن ۱۱۰ شهرستان نارنجی، ۳۰۶ شهرستان قرمز و ۳۲ شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم‌‌، با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز همه‌گیری کرونا، پیامد‌های شیوع غیرمنتظره این بیماری به تدریج در حال رخ‌نمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجمین موج طغیان کرونا به خاطر تشدید قدرت انتقال بین‌انسانی سویه دلتا در مقایسه با سویه‌ها و اوجگیری های پیشین شیوع این ویروس همه‌گیر بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است.

مقابله سختکوشانه با ویروس فراگیر کرونا در کشور در شرایطی رقم می‌خورد که دیگر ظرفیت بیمارستان مختص بیماران کرونایی تکمیل شده و توانایی کادر درمانی رو به تحلیل است. موج پنجم شیوع کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 آغاز شده و هم‌اینک شمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی‌ به مرحله نگران‌کننده رسیده است.

به اذعان مسئولان بهداشتی و درمانی کشور  روزهای سیاه کرونایی فرا رسیده و با افزایش چشمگیر مبتلایان، بیماران بستری و جان باختگان ویروس کرونا کشور در وضعیت حاد و بحرانی قرار گرفته و این امر به یک تهدید اجتماعی و روانی در حوزه سلامت تبدیل شده ‌و در شرایطی که تاکنون داروی مشخصی برای درمان ویروس کرونا مشخص نشده تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس و کمک به کادر پزشکی و درمانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری از سفر و پاییندی مردم به مصوبات ستاد مقابله با کروناست.

اما مشکل دیگری که این روزها با شیوع کرونا در حال رخ‌نمایی است، افزایش مشکلات رفتاری، وسواس، اضطراب، ترس، کودک آزاری، همسرآزاری و همچنین مشکلات مربوط به سازگاری، افزایش شدت اختلالات روانپزشکی و افسردگی و افزایش بروز خودکشی است که نگرانی را افزایش می‌دهد، اما در این بحبوحه‌ اوج‌گیری بیماری همه‌گیر با قدرت سرایت بالا شاهد تجمع‌ها و حضور‌های غیر ضروری در خارج از منزل و بالا رفتن هر روزه‌ آمار هستیم چرا که بی‌توجهی، ساده انگاری، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و رعایت نکردن فاصله اجماعی و ... موجب شیوع کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه، افزایش هزینه برای جامعه شده است.

مردم باید بیش از پیش و به جد موازین بهداشتی را رعایت کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ بهداشتی و ...) بی‌شک شاهد کاهش این بیماری منحوس ‌خواهیم بود و این امر زمانی محقق می‌شود که تمام دستورالعمل بهداشتی رعایت و از هر‌گونه تجمعات غیرضروری پرهیز شود، در صورت عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول بهداشتی، بی‌شک با انتشار بیشتر شیوع کرونا رو به رو خواهیم شد.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور

اما در جدیدترین ‌رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور که اعلام شده است‌ شهرهای قرمز کرونایی کشور در حال گسترش است و علاوه بر آن 110 شهرستان نارنجی، 306 شهرستان قرمز و 32 شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

شهرهای اسکو، کلیبر (آذربایجان شرقی)، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، بیله سوار (اردبیل)، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه (اصفهان)، درمیان، سرایان (خراسان جنوبی)، بجستان، جوین، کوهسرخ (خراسان رضوی)، سلطانیه (زنجان)، مهدی شهر (سمنان)، سرچهان، فراشبند (فارس)، رومشکان (لرستان) و دهگلان، کامیاران (کردستان) علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.‌

استان کرمان/ بستری 147 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در شرایطی در استان کرمان ادامه دارد که طبق آخرین آمار منتشر شده با 147 بیمار جدید تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان به 37 هزار و 546 مورد رسیده است و در حال حاضر 849 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 849 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 496 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 29 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 122 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 63 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 139 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 147 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 37 هزار و 546 مورد رسیده است.

وی به فوت 18 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 452 نفر رسیده است.

استان آذربایجان غربی/998 هزار نفر واکسیناسیون شدند

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به واکسیناسیون 43 هزار و 15 نفر دیگر در شبانه روز گذشته اظهار داشت: مجموع کل واکسیناسیون در استان آذربایجان‌غربی به 998 هزار و 469 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته 30 نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلای به کرونا جان باختند گفت: تاکنون کرونا جان پنج هزار و 826 نفر را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک هزار و 630 نفر آلوده به کرونا شدند افزود: تاکنون 251 هزار و 504 نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند. آقازاده در ادامه اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و 181 نفر سندروم حاد تنفسی و 319 نفر بستری آی سی یو در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و 90 نفر بستری مشکوک شناسایی شده ضمن اینکه 65 نفر بیمار بدحال وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی استان کرمان شیوع کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده اما نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد.

قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که  ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۸۱۵.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۳۱۰.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۹.۲۵  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۳.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۷ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۱ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۵ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۴۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۸۷درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۷۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۰۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی