Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: انقلاب اسلامی در برهه‌های زمانی مختلف از خرداد ۱۳۴۲، که نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد، تاکنون شرایط مختلفی را تجربه کرده است. گاهی این شرایط و فرصت‌های ناب عیان و مقابل چشممان بوده، اما ما خیلی به آن فرصت‌ها توجه نکرده‌ایم یا آن‌ها را ندیده‌ایم».

 

این فرصت‌ها اثرات و ابعاد مختلف تربیتی، شناختی، مدیریتی، انسان‌سازی و تمدن‌سازی داشته و باعث شده انقلاب اسلامی به توفیقات مهمی دست پیدا کند؛ از جملۀ این فرصت‌ها و برهه‌های مهم و مؤثر در تاریخ انقلاب اسلامی می‌توان به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که شهید سلیمانی همیشه از آن به‌عنوان 'یک قطعه از بهشت در این کرۀ خاکی' یاد می‌کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیاده‌روی اربعین نیز یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مؤثر در احیای مفاهیم اسلامی است. اربعین یک مفهوم و پدیدۀ فرازمانی و فرامکانی است. یعنی ما می‌توانیم همیشه اربعینی زندگی کنیم و اربعینی تربیت شویم و همۀ شئونات زندگی را به این مفهوم مهم نزدیک کنیم».

فرهنگ اربعین یعنی مانور مواسات، که در جریان شیوع کرونا برای رسیدگی به خانواده‌های نیازمند در کشور به راه افتاد. فرهنگ اربعین یعنی فرهنگ تربیت قرآنی و مبارزه با ظلم و تفرقه».

«در مقابل این فرهنگ مؤثر و قدرتمند اربعین، طراحی‌های معاندانه‌ای از سوی دشمن در حال انجام است تا دو کشور و دو ملت ایران و عراق، و نیز سایر علاقه‌مندان به امام حسین (ع) را که در راهپیمایی اربعین از سراسر جهان به هم نزدیک شده بودند، از هم دور کنند. اما باطل‌السحر و از‌بین‌برندۀ این طراحی‌های معاندانه باز هم خود راهپیمایی اربعین است».

«باید تلاش کنیم، با رعایت کامل اصول بهداشتی مقابله با کرونا، ظرفیت زائران ایرانی مشتاق حضور در راهپیمایی اربعین افزایش یابد و این مسئله به‌نحوی مدیریت شود که هم افراد مشتاق بتوانند تاحدامکان در این مراسم حضور یابند و هم دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت کامل و دقیق اجرا شود».

«در طول تاریخ، مردم بوده‌اند که مجالس مربوط به امام حسین (ع) را برپا و برگزار کرده‌اند. لذا ستاد اربعین هم نباید یک ستاد دولتی باشد، بلکه باید آن را کاملاً مردمی کنیم تا مردم خود میدان‌دار ادارۀ پیاده‌روی اربعین باشند. در این صورت، خود مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان مشکلات را رفع کنند».

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • قصه فراق از تحصیل
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد