Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک ماه قبل تصاویری از نقاشی های نجمه هاتفی مهرجردی نقاش میبدی در فضای مجازی منتشر شد و در زیر آن تصاویر از مردم، مسوولان و حامیان هنرمندان خواسته‌بود که از او حمایت کنند.

این بانوی هنرمند بر روی درهای آهنی باغی که در مجاور خانه اش قرار دارد، نقاشی‌هایی با موضوعات مذهبی به وسیله گچ رنگی و زغال می‌کشد که این نقاشی های از سوی برخی افراد فعال در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز قبل برای انجام مصاحبه سراغ این بانوی هنرمند رفتم ، چشمش که به من افتاد به اسم صدایم کرد ، متعجب شدم مرا از کجا می‌شناسد، وقتی خود را معرفی کرد ، متوجه شدم که سال‌های نه چندان دور با مادر خدا بیامرزش آشنا بودم و سلام و علیکی داشتیم .

هاتفی اجازه تهیه عکس از خودش را نداد و فقط اصرار داشت که هنرش دیده شود ، وقتی فهمید خبرنگار ایرنا هستم گفت: امروز خدا کمکم کرد و به من نیرو داد تا نقاشی امام حسین (ع) ، حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را که از روی درها پاک کرده‌بودم، دوباره بکشم اما برخی اصرار دارند که من فقط در خانه‌ نقاشی کنم و از نقاشی روی درهای باغ دست بردارم.

این بانوی هنرمند از علاقه‌اش به نقاشی گفت و ادامه داد: پس از دوران راهنمایی می‌خواستم رشته تحصیلی خود را مرتبط با نقاشی انتخاب کنم و با اصرار مادرم که معتقد بود دختر باید دوخت و دوز بلد باشد، بدون تمایل شخصی رشته خیاطی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

وی در پاسخ به سوال من که بالاخره رشته خیاطی طراحی لباس هم دارد، گفت: نه اصلا این رشته را دوست نداشتم ، نقاشی کردن را دوست داشتم و هم‌اکنون نیز در هر فرصتی بر روی کاغذ نقاشی می‌کشم  و با این حال تا ۲ ماه پیش اصلا نمی دانستم چگونه نشان دهم که نقاشی کردن را بلد هستم تا بتوانم از آن درآمد داشته باشم.

هاتفی در ادامه افزود: یک روز که ناراحت بود ، آمدم در کوچه و شروع کردم روی درب آهنی باغ نقاشی کردن ، هر کسی نقاشی من را می دید تشویق می کرد و صاحب باغ نیز که ۲ برادر هستند اجازه دادند که بر روی درب‌های باغشان نقاشی بکشم.

وی با گلایه از کم لطفی نسبت به هنرمندان و با بیان اینکه کاش وسایل کار و محلی برای نقاشی کردن در اختیار داشتم، ادامه داد: وضعیت مالی خوبی نداریم چون همسرم کارگر است و درآمد چندانی ندارد و به این علت اوایل با گچ‌پاره‌های ساختمانی و سوزاندن چوب و تبدیل آن به ذغال شروع به نقاشی کردم.

هاتفی  در حالی که وسایل کارش را که شامل  ذغال و چند تکه گچ بود، نشان می‌داد، اظهار کرد: گچ‌ها را یک نفر روحانی برایم آورد ، تیکه گچ‌های رنگی را هم بچه‌های محله برایم آوردند، در ابتدا روی طرح نقاشی فکر می‌کنم و بعد از آن با افکاری که ناخودآگاه به ذهنم می‌آید در زمانی حدود نیم ساعت نقاشی‌اش را می‌کشم.

وی گفت: نقاشی‌هایی دخترم خیلی بهتر از نقاشی‌هایی است که من می کشم و بسیار دوست دارم دخترم در رشته درسی مرتبط به این هنر تحصیل کند و در این زمینه پیشرفت کند.

در حال شنیدن درد دل های این هنرمند بودم که ۲ نفر از بانوان محله نیز که در حال عبور بودند، کنار ما ایستادند ، یکی از آنها پرسید: قرار است برای او کاری کنید ؟

این خانم ادامه داد: خانه‌ ما دراین کوچه نیست و با این حال گاهی در حال گذر از کوچه احوالی از هم می‌پرسیم ، حدود ۲ ماه پیش که او را در حال نقاشی دیدم، از نقاشی زیبایی که کشیده بود ، متعجب شدم و تشویقش کردم که کارش را ادامه دهد و حتی به آموزش و پرورش و هیات محل نیز اطلاع دادیم و در این ۲ ماه او مقداری معرفی شده‌است.

به آنان پاسخ دادم: من فقط می توانم گزارشی از هنر این بانوی هنرمند تهیه کنم، شاید انتشار همین گزارش زمینه ساز کمک مسئولان و هنردوستان به او شود.

فعلا بوم نقاشی نجمه هاتفی مهرجردی ۲ در آهنی است و این در حالی است که در و دیوار شهر و مدرسه‌ها می‌تواند بوم نقاشی او باشد تا او از هنرش درآمدی کسب کند و دیگران هم از دیدن آثار این بانوی هنرمند لذت ببرند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد یزد هنرمندان نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد هنرمندان میبد یزد هنرمندان نقاشی بانوی هنرمند نقاشی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا شرف خانی اظهار کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی شدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌شود که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند