Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:12:55 GMT

خادمان بی‌منت؛ با تلاش جهادگران بسیجی بوی مهر در مرودشت پیچید

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۶۲۷۹

خادمان بی‌منت؛ با تلاش جهادگران بسیجی بوی مهر در مرودشت پیچید

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سخاوت و نوع دوستی دربین مسلمانان به ویژه ایرانیان پیشینه و قدمت دیرینه دارد و از آن می توان به عنوان یک فرهنگ عام و مرسوم یاد کرد.

 آیات ۸۳ و ۸۵ سوره مائده و آیات ۸۰ تا ۱۲۲ سوره صافات به همین موضوعات اشاره دارد.

 بندگی خدا به معنای آن است که دیگران هم چون آفریده‌های الهی از کرامت و شرافت آفرینش الهی برخوردار می باشند و مؤمن به عنوان وظیفه شرعی و اخلاقی بر خود فرض می داند تا به دیگر آفریده های الهی نیکی کند تا شرایط مناسبی برای دست یابی به هدایت الهی و رشد و تکامل خود فراهم آورد و دیگران نیز بتوانند در مسیر تعالی و تکامل قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انسان‌دوستی و مهرورزی در بین ایرانیان، فارغ از هرگونه وابستگی ملی، قومی،‌ نژادی، دینی از ویژگی‌های بارز مودت و مهرورزی آنان به شمار می رود، از این رو نیک خواهی و نیکوکاری در بین مردم ولایت مدار و ولایت پذیر شهرستان مرودشت هم ریشه عمیق و جلوه‌هایی از گرایش‌های بشردوستانه دارد.

جهادگران مرودشتی در همه عرصه‌ها همیار و غم‌خوار مستمندان و ایتام بوده اند و همیشه سعی بر آن داشته اند دستگیری از آنها را سر لوحه کار خود قرار دهند و روزی و نان خودشان را بین افراد کم توان و بی بضاعت تقسیم کنند.

هر چند کرونا ممکن است امسال هم همچون سال گذشته دانش آموزان را از تحصیل حضوری باز بدارد و آنها را از شادی ها، همهمه ها و شیطنت ها دور کند اما دانش آموزان به ویژه کلاس اولی ها در این روزها عشق و شور و شوق زیادی به خرید لوازم التحریر دارند چرا که بوی تازگی و رنگ آمیزی‌های شادی که این لوازم دارند آنها را شیفته و مشتاق تر می‌کند.

در این بین دانش آموزانی هستند که قدرت خرید را ندارند و منتظر سخاوت دستان نیک اندیشان و نوع‌دوستان می باشند.

این روزها که به مهر نزدیک می‌شویم؛ گروه جهادی شهدای گمنام مرودشت، در ادامه حرکت های جهادی خود این بار و در آستانه بازگشایی مدارس اقدام به پراکندن بو و عطر مهر و برپایی غرفه جمع آوری کمک های مردم نوع‌دوست شهرستان مرودشت جهت تهیه البسه و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار در میدان اصلی این شهر نموده است.

مسوول گروه جهادی شهدای گمنام در حاشیه غرفه های مذکور در گفتگو با فارس، سخاوت و هم‌نوع گرایی مردم مرودشت در کنار مهمان نوازی و مهمان دوستی آنها را زبانزد و شهره خاص و عام دانست وگفت: هر کجا و در هر صحنه ای مسوولان ندا دادند، مردم عزیز مرودشت لبیک گفتند و صحنه را عطرآگین از حضور خود کرده اند.

وی مهمترین شرایط انفاق در راه خدا را اخلاص برشمرد و افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم و بسیاری از افراد و خانواده های نیازمند منتظر دستان سخاوتمند خیرین و نیکوکاران هستند که مایحتاج و ملزوات مدرسه را برای آنان فراهم کنند.

مهدی فلاحی به خدمت بی منت اعضای گروه جهادی شهدای گمنام به مردم اشاره کرد و افزود: در کنار برپایی مراسم ها وگرامی داشت مناسبت ها، این گروه جهادی در برنامه های مختلف که در جوار شهدای گمنام(تپه نورالشهدا) برگزار می گردد، اقداماتی از جمله رزمایش های کمک مومنانه، پخت و توزیع غذای گرم نذری و با کیفیت، کمک‌ مالی جهت تهیه مصالح ساختمانی افراد و خانواده های نیازمند و همچنین جمع آوری کمک ها و نذورات مردم به ویژه خیرین و توزیع آن بین خانواده ها و افراد مستحق می باشد.

مسوول گروه جهادی شهدای گمنام با ابراز خرسندی از استقبال مردم مرودشت در پویش مشق احسان در قالب کمک های مالی و خرید و در اختیار گذاشتن بسته های آموزشی، تصریح کرد: به لطف خداوند و همت مردم انشالله امسال هم همچون سال های گذشته کمک های مردم نوع‌دوست را پس از جمع آوری، ملزومات مورد نیاز تحصیلی دانش آموزان تهیه و در کمترین زمان ممکن برای خشنود کردن آنها بدستشان خواهیم رساند.

وی از احسان و انفاق به مثابه تجارتی پرسود نام برد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال کم نظیر مردم این خطه از دیار اسلامی و کمک های جمع آوری شده با تحقیق میدانی انجام گرفته نسبت به جمع آوری هویت افراد مستحقق، لوازم تحصیلی مورد نیاز آنان بصورت عادلانه در بین آنان توزیع و زمینه دل‌گرمی آنان نیز فراهم خواهیم کرد.

مادر یکی از دانش آموزان بی بضاعت با ابراز خرسندی از همت گروه‌های جهادی و گشاده دستی مردم گفت: مشکل مالی زیادی دارم و در تهیه مایحتاج زندگی‌ام دچار مشکل هستم اقدام عزیزان در گروه‌های جهادی برای تهیه بخشی از لوازم التحریر فرزندم بارقه امید را در دل ما زنده می کند.

در گوشه‌ای از خیابان، نگاهم افتاد به صورت دانش آموزی که با مادرش و کمی دورتر از محل برپایی نمایشگاه ایستاده بود و چشمش را دوخته بود به بخشی از لوازم التحریری که بر روی میز جلوی غرفه چیده شده بود و چشمانش نظاره گر کمک های مردمی بود، کنجکاو شدم و از چهره معصوم و متواضعش متوجه شدم یتیم است با او به گفتگو پرداختم.

او در پاسخ به اینکه چه چیزی در ذهنت هست، گفت: هر دانش آموزی منتظر تهیه البسه و لوازم التحریر از سوی والدینش هست و من هم منتظر کمک پدران و مادرانی هستم که مهربان، خوش اخلاق و بخشنده هستند.

بوی مهر با دستان مهرآفرین مرودشتی‌ها در همه جا پراکنده می‌شود و دل‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت شاد می‌شود؛ اگر همت جهادی فراگیر شود و همه در این مسیر با گروه جهادی شهدای گمنام مرودشت هم‌قدم شوند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی فلاحی رهروان شهدا بازگشایی مدارس عاشقان حاج قاسم گروه جهادی شهدای گمنام لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، خانم رئیسی در مدرسه شبانه روزی دوپلان علاوه بر آموزگاری، معاون پرورشی دانش آموزان است و دوستدار محیط زیست به طوری که به دانش آموزان کشت انواع گیاه دارویی را اموزش داده است.
وی تنها به آموختن و تربیت دانش آموزان اکتفاء نکرده و به دنبال شناخت استعداد‌های بچه‌های این منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل