Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:42:37 GMT

امروز پایان برگزاری سه آزمون علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۶۴۹۷

امروز پایان برگزاری سه آزمون علوم پزشکی

برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی و پیش کارورزی پزشکی بعد از ظهر امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی و پیش کارورزی پزشکی که از روز گذشته پنج شنبه ۱۸ شهریور ماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده بود، بعد از ظهر امروز جمعه ۱۹ شهریور ماه پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، بیش از ۱۱ هزار داوطلب در آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی پزشکی، علوم پایه دندانپزشکی، جامع داروسازی شرکت کردند.

بنابراین در پنجاه و چهارمین دوره آزمون علوم پایه دندانپزشکی تعداد ۲۰۵۰ نفر، در سومین دوره آزمون جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) تعداد ۸۵۰ نفر، در شصت و چهارمین دوره آزمون علوم پایه پزشکی تعداد ۵ هزار و ۳۴۹ نفر، در شصت و هفتمین دوره آزمون پیش کارورزی پزشکی تعداد ۲۹۵۵ نفر و در مجموع تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۴ نفر شرکت می‌کنند.

آزمون پیش کارورزی برای دانشجویان پزشکی صبح و آزمون علوم پایه پزشکی برای دانشجویان پزشکی ساعت ۱۴ بعد ازظهر روز ۱۸ شهریور برگزار شد.

همچنین آزمون جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) صبح روز جمعه ۱۹ شهریور برگزار شد و آزمون علوم پایه دندانپزشکی بعداز ظهر روز جمعه ۱۹ شهریور ساعت ۱۴ بعدازظهر برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط حاد کرونا و محدودیت‌های تردد بین شهری در برخی استان‌های کشور این امکان فراهم شد که دانشجویان بتوانند در حوزه‌های امتحانی محل سکونت خود در آزمون شرکت کنند و این آزمون‌ها بنابر امکانات دانشگاه به صورت الکترونیک و یا کاغذی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی آزمون پیش کارورزی پزشکی آزمون جامع داروسازی دانشگاه ها پیش کارورزی پزشکی علوم پایه پزشکی آزمون علوم پایه جامع داروسازی دوره آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • پایان کار نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳؛ آغاز شلوغ ترین روز با رقابت تجربی ها