Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این دیدار هاجر چنارانی نماینده نیشابور به عنوان رییس فراکسیون و یحیی ابراهیمی نماینده مردم دلفان، عباس جهانگیرزاده نماینده اردبیل، پرویز اوسطی از نمایندگان مردم کردستان اعضای فراکسیون ، عبدالرضا بزرگ نژاد دبیر فراکسیون و ۲ نفر از مشاوران به نام های رمضانی و قورچیان حضور داشتند. 

عزیزالله سیفی نایب رییس شورای شهر یزد در این دیدار با معرفی این شهر و ثبت آن در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: با ثبت جهانی این کهن شهر لزوم تصویب ردیف اعتبار برای حفظ این میراث جهانی از سوی نمایندگان مجلس مورد انتظار است و با توجه به توسعه گردشگری و تداوم شیوع کرونا پرداخت وام ویژه به فعالان این بخش انتظار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، یزد را گنجینه فرهنگ و معماری ذکر کرد و گفت: برند یزد و یزدی بودن در کشور زبانزد عام و خاص است و به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم، شهر دوچرخه ها، شهر آفتاب، شهر کار ، کاهگل و کاریز، همت مردمان این خطه را نشان می دهد که سخت کوشی آنها قنات را به وجود می آورد و آثار ارزشمندی که با کم آبی یزد ساخته شده و به یادگار مانده است.

محمد مهدی نیکونژاد افزود: هوای گرم یزد باعث مصرف بالاتر آب نسبت به شهرهای دیگر است ، ضرورت دارد در تعرفه مصوب تجدید نظر شود و کاهش هزینه را در این مورد شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: یزد در حوزه درمانی در جایگاه مناسبی قرار دارد و باعث شد تا از مناطق همجوار دیگر استان ها برای درمان به این شهر سفر کنند، این موضوع حجم بالای خدمات مراکز درمانی را به دنبال دارد و خواستار توجه ویژه به کادر بهداشت و درمان هستیم.

فاطمه زارع نایب رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد در این نشست با اشاره به جایگاه یزد در صنعت گردشگری کشور گفت: این شهر از گذشته در صنعت نساجی زبانزد بود و باید با نگاه ویژه ای به حفظ آن کمک کرد و در مباحث خانواده و آموزش های شهروندان نگاه ویژه مجلس ضروری است. 

 رییس کمیسیون شهرهوشمندشورای شهر یزد هم با تاکید بر حفظ باغ ها و توسعه فضای سبز گفت: پساب شهر یزد و همکاری وزارت نیرو برای اختصاص به فضای سبز ضروری است و ما در باغ ها شاهد فجایعی هستیم که باید در کشور به آن توجه کرد. 

مجید تجملیان افزود: خبرهای خوبی از مجلس برای اصلاح قوانین کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری ها شنیده می شود و خواستار کار کارشناسی از سوی نمایندگان مجلس هستیم. 

عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر یزد هم به نگاه ملی به این شهر اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی یزد توجه بیش از پیش مسئولان  کشور را می طلبد و گردشگری سلامت در یزد که به واسطه مراکز بهداشتی درمانی بسیار مناسب زبانزد کشور شده، می تواند به عنوان قطب گردشگری سلامت شناخته شود. 

فخرالسادات خامسی هامانه ادامه داد: یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است ، لزوم ساماندهی شهروندان خارجی بسیار مورد تاکید است، همچنین طرح یکپارچه شدن مدیریت شهری و قوانین این حوزه باید دنبال شود.

بی بی فاطمه حقیرالسادات رییس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورا اسلامی شهر یزد هم بر حمایت از گردشگری درمانی یزد تاکید کرد و گفت: یزد از ابتدای شیوع ویروس کرونا جزو نخستین شهرهای کشور بود که در شناسایی این ویروس و درمان آن اقدام های بسیار مناسبی را انجام داد و مدیریت شهری که به کمک کادر درمان آمد.

سید محمدناصر حیدری رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد هم با تاکید بر افزایش بودجه های فرهنگی گفت: مجلس یازدهم  باید نگاه بیشتری را به مباحث فرهنگی داشته باشند و هر آنچه در این بخش هزینه شود، از بسیاری مشکلات آینده جلوگیری می شود. 

به گفته وی توسعه سرانه ورزشی و اعتبار فرهنگی باید از سوی نمایندگان مجلس دنبال شود.

لزوم اختصاص ردیف بودجه  ویژه برای شهر یزد به واسطه ثبت جهانی شدن آن ، تصویب تسهیلات برای فعالان حوزه گردشگری، گردشگری درمانی و سلامت، تصویب قوانین مناسب در مجلس برای کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری ها، مدیریت یکپارچه شهری، قوانین حفظ و گسترش باغ ها و فضای سبز، سرانه های ورزشی و افزایش اعتبار فرهنگی از مهمترین مواردی بود که از سوی اعضای شورای شهر یزد برای پیگیری از سوی نمایندگان مجلس در این نشست مطرح شد.

دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، بازدید از کتابخانه مرکزی ، تالار د، دیدار با مدیر نمایشگاه بین المللی شهر یزد و برخی طرح های فرهنگی از برنامه های  سفر ۲ روزه هیات رییسه فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی در یزد اعلام شد. 

برچسب‌ها کردستان نیشابور یزد دلفان کمیسیون فرهنگی شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نیشابور یزد کردستان نیشابور یزد دلفان کمیسیون فرهنگی شهرداری یزد سوی نمایندگان مجلس شورای شهر یزد رییس کمیسیون شهر یزد هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!