Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: ان‌شاءالله طبق زمانبندی تعریف شده برای پالایشگاه‌های موجود و پالایشگاه‌های جدید در چهار تا پنج سال آینده ظرفیت پالایشگاه‌های کشور یک و نیم برابر می‌شود. خبرگزاری میزان - طبق اعلام شانا، جواد اوجی امروز پس از بازدید از پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: توفیق شد امروز از یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور که نزدیک به ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد ظرفیت پالایشی را در اختیار دارد بازدید کنیم.

وی افزود: این پالایشگاه آخرین مراحل تعمیرات اساسی، تأمین سوخت کشور و تولید فرآورده‌ها از جمله بنزین و گازوئیل را در دستور کار دارد، همچنین افزایش کمی و کیفی برای ظرفیت پالایشی کشور دیده شده است، در دولت سیزدهم، وزارت نفت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های موجود و ایجاد ظرفیت پالایشی جدید را دنبال می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم دو دستور کار در بحث پالایشگاه‌ها دارد، مورد نخست ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های کنونی و دوم ایجاد ظرفیت پالایشی به‌وسیله ساخت پالایشگاه‌های نو یا همان پتروپالایشگاه‌ها خواهد بود.

اوجی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاران در بحث ایجاد و توسعه ظرفیت پالایشی مشخص شده‌اند و توافق‌هایی هم با وزارت نفت شده است و طبق برنامه زمانبندی شده، مسیر توسعه کمی و کیفی پالایشگاه‌ها طی خواهد شد، برای پالایشگاه‌های نو هم مطابق برنامه‌ای که سرمایه‌گذاران متعهد شده‌اند، دولت نیز بحث مجوز تنفس خوراک را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

ظرفیت پالایش نفت کشور ۱.۵ برابر می‌شود

وی ادامه داد: ان‌شاءالله طبق زمانبندی تعریف شده برای پالایشگاه‌های موجود و پالایشگاه‌های جدید در چهار تا پنج سال آینده ظرفیت پالایشگاه‌های کشور یک و نیم برابر می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه مقدار کنونی ذخیره‌سازی‌های سوخت نیروگاهی نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۰ درصد کمتر است، گفت: همه تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم.

اوجی همچنین از تحویل روزانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌ها خبرداد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تأمین سوخت زمستانی گاز بخش خانگی داشته باشیم.   بیشتر بخوانید: آمادگی برای گاز رسانی بدون افت فشار یا قطعی در فصل سرما   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت پالایشگاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت پالایشگاه ظرفیت پالایشگاه ظرفیت پالایشی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز