Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:12:11 GMT

سفر وزیر خارجه قطر به ترکیه و گفت‌وگو درباره افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۷۰۵۱

سفر وزیر خارجه قطر به ترکیه و گفت‌وگو درباره افغانستان

وزیر خارجه قطر که به ترکیه سفر کرده است با همتای ترک خود درباره افغانستان و روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که به ترکیه سفر کرده است با همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص این دیدار در صفحه مجازی خود گفت: روز را با دیدار برادرم وزیر خارجه قطر و گفتگو درباره تحولات افغانستان و روابط دو جانبه آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر و ترکیه در حوزه افغانستان همکاری و هماهنگی زیادی با یکدیگر دارند. در همین خصوص طرفین برای اداره فرودگاه کابل با طالبان در حال رایزنی هستند. قطر طی روزهای گذشته کادر فنی برای اداره فرودگاه را به کابل اعزام کرده و ترکیه نیز تلاش دارد علاوه بر حضور هیئت فنی، نیروهای نظامی خود را در قالب شرکت امنیتی خصوصی به کابل اعزام کند که طالبان تاکنون با این امر مخالفت کرده است.

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه قطر: آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار قطر ترکیه اخبار افغانستان اخبار قطر ترکیه وزیر خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین