Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس جمهور با بیان اینکه با بیان اینکه طبس می‌تواند عسلویه معدنی شود گفت: ‌حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس،  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جریان بازدید از معدن پرود ه طبس اظهار داشت: این شهرستان و این معادن زمینه توسعه  زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید زیر‌ساخت‌ها تکمیل شود افزود: اگر زیر‌ساخت‌ها تکمیل شود و توسعه در مسیر درستی شکل گیرد نیاز کشور برطرف می‌شود و به عبارتی هیچ نیازی به واردات نداریم‌.

رئیس جمهور با بیان اینکه‌ تکمیل چرخ توسعه دو شرط دارد، گفت: اول باید زیر‌ساخت‌ها  تکمیل شود و ‌سپس ‌حقوق کارگران ‌کامل پرداخت شود و حقی از آنها ‌ضایع نشود؛ معتقدیم نظام پیمان‌کاری باید متحول شود اینها نباید نگران بیمه و ‌پرداختی‌هایشان باشند.

رمضان کریتی مدیرعامل زغالسنگ پروده طبس توضیحات کامل سایت معدنی شهرستان را به رییس جمهور ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از بازدید هوایی، در معادن حاضر شد  و برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفت و گو پرداخت.

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30،000 کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 75/2 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می گردد.

ناحیه پروده با وسعت 1200 کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی 1/1 میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

پس از انجام مطالعات امکان پذیری استخراج مکانیزه ناحیه پروده و اجرای عملیات فاز یک تجهیز معدن زغال سنگ پروده توسط کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو، نهایتاً این فاز با ظرفیت تولید سالانه 5/1میلیون تن زغال سنگ خام و 750،000 تن کنسانتره، به روش جبهه کار طولانی در پروده یک از سال 1386توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس مورد بهره برداری قرار گرفت.

تک‌عکس/ رئیسی این بار در بین مردم طبسبازدید رستم قاسمی از مسکن ملی طبس/گلایه امام جمعه از قیمت‌های سرسام‌آور زمین/ پاسخگویی وزیر راه به مطالبات مردم ‌+ عکس‌‌بازدید هوایی رئیس جمهور از معدن زغال سنگ طبس / گفت‌وگوی صمیمانه رئیسی با کارگران معدن + تصویر

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران