Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از کاهش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده‌ شد پیک پنجم کرونا را با کمترین میزان مرگ‌ و میر نسبت به پیک‌های قبلی و بدون هیچ‌گونه کمبود دارویی پشت سر گذاشتیم.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیک پنجم یکی از سخت‌ترین پیک‌های شیوع کرونا در بسیاری از نقاط کشور بود و گناباد نیز همزمان با کل کشور این پیک را تجربه کرد، اما به دلیل راه‌اندازی به موقع بیمارستان دوم و تمهیداتی که قبل از شروع پیک پنجم اندیشیده شد، خوشبختانه این پیک را با کمترین میزان فوتی‌ها و کمبودهای دارویی پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باذلی اظهار کرد: راه‌اندازی بیمارستان دوم قبل از شروع پیک، برای گذر از بحران پیک پنجم بسیار کارآمد بود به طوری که در روزهای اوج بیماری روزانه ۸۰ الی ۱۰۰ بیمار سرپایی در این بیمارستان تزریقات رمدسیویر را انجام می‌دادند و انجام اقدامات درمانی به موقع باعث شد که بیماران کمتری نیاز به بستری شدن در بیمارستان علامه بهلول داشته باشند و عملا ورودی به بیمارستان بسیار کم شد.

وی تأمین دستگاه اکسیژن‌ساز را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: باوجود اینکه در قله پیک، تعداد بیماران ما خیلی افزایش پیدا کرده‌ بود اما خوشبختانه مشکلی در تأمین اکسیژن بیمارستان نداشتیم؛ همچنین دپوی داروهای مورد نیاز و سرم و داروهای ضدویروس باعث شد که به لحاظ دارویی و سرم و... نیز هیچگونه کمبودی نداشته‌ باشیم.

باذلی تصریح کرد: اقدامات ذکر شده به علاوه تلاش بی‌وقفه همکاران ما در بیمارستان و خدمت‌ رسانی دلسوزانه به بیماران باعث شد که این پیک را، راحت و بدون عارضه رد کنیم و حتی میزان فوتی‌های ما در این پیک نسبت به پیک‌های قبلی کمتر بود.

گناباد رتبه اول استان به لحاظ پوشش واکسیناسیون را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه از میزان پیشروی واکسیناسیون در شهرستان گفت و بیان کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان راه‌اندازی شده و تزریقات در دو شیفت هم در گناباد و هم در بجستان انجام می‌شود.

وی افزود: شهرستان گناباد نسبت به جمعیتی که دارد رتبه اول استان در زمینه پوشش واکسیناسیون را دارد و درصد جمعیت واکسینه‌ شده شهرستان نسبت به جمعیت کل، از میانگین استان خیلی بالاتر است.

باذلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر واکسن به تعداد مورد نیاز تأمین شده‌ است و با توجه به افزایش واردات واکسن به کشور در روزهای اخیر، اگر بتوانیم مقدار بیشتری واکسن تحویل بگیریم با افزایش مراکز تجمیعی می‌توانیم سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم که امیدواریم این امر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نوع واکسنی که تاکنون تزریق شده‌ است، واکسن سینوفارم بوده‌؛ بیان کرد: واکسن‌هایی که در حال حاضر در گناباد تزریق می‌شود واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت است که آسترازنکا بیشتر برای افرادی که نوبت دوز دوم آن‌ها است تزریق می‌شود.

وی همچنین مطرح کرد: تا کنون حدود یک سوم جمعیت هدف واکسینه‌ شده‌اند و از این تعداد حدود ۳۴ درصد افرادی هستند که دوز اول را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۲ درصد جمعیت نیز واکسینه کامل شده و هر دو دوز را دریافت کرده‌اند؛ همچنین بیشترین درصد پوشش واکسیناسیون مربوط به سنین بالای ۷۵ سال گزارش شده‌ است به طوری که ۸۰ درصد سنین ۷۵ تا ۸۰ سال در شهرستان واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تأکید کرد: درست است که پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است اما به این معنی نیست که فرد واکسینه شده به بیماری مبتلا نخواهد شد بلکه افراد واکسینه شده نیز باید حفاظت فردی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا زمانی که به حدی برسیم که حداقل ۷۵ درصد جمعیت واکسینه شوند و بتوان امیدوار بود که چرخه‌ انتقال ویروس ضعیف شده و یا قطع شود.

گفتنی است بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ ۱۹ شهریور ماه، در حال حاضر ۳۲ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند و ۳۳۹  نفر نیز از ابتداء شیوع بیماری تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها پیک پنجم کرونا گناباد خبرهای شهرستان گناباد دانشگاه علوم پزشکی گناباد پوشش واکسیناسیون پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد