Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی از دیدار نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با رئیس جمهوری این کشور و فضای خوشبیانه‌ای که درباره روند تشکیل کابینه وجود دارد، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، المیادین از دیدار قریب الوقوع نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با میشل عون رئیس جمهوری این کشور در کاخ بعبدا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرنگار المیادین گزارش داد: این دیدار تا دقایقی دیگر در کاخ بعبدا برگزار خواهد شد و این در میان فضای خوشبیانه موجود درباره تشکیل کابینه است.

این دیدار ظهر امروز به وقت محلی در کاخ بعبدا برگزار خواهد شد.

این درحالی است که قبلا منابع لبنانی اعلام کردند که تمام گره‌ها گشوده شده و دیگر مسئله‌ای وجود ندارد که تأخیر در تشکیل دولت را توجیه کند.

این منابع گزارش دادند که پیش بینی می‌شود «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف در ساعات آینده به منظور انجام آخرین اصلاحات در کابینه و صدور فرمان تشکیل کابینه به کاخ بعبدا برود.

این منابع اشاره کردند که میقاتی برای تشکیل دولت مصمم است و عملکردش مانند سعد حریری نخست وزیر مکلف سابق نیست که می‌خواست برگه مأموریت تشکیل دولت را بدون هیچ اقدامی در جیبش بگذارد.

منابع مذکور با تأکید بر آن که لحظه تشکیل دولت نزدیک شده است، افزودند: عدم تشکیل کابینه پس از تمام این مدت به معنای آن است که مسئله‌ای خارج از جریان سهم‌ها و پست‌ها مانع این امر است.

گفتنی است که نجیب میقاتی، نخست وزیر اسبق پس از رایزنی‌های پارلمانی رئیس جمهور در ۲۶ژوئیه گذشته مکلف به تشکیل دولت شد و وی توانست ۷۲ رأی از آرای نمایندگان را کسب کند.

چندی پیش، روزنامه «الجمهوریه» رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و نوشت: احتمال اینکه به زودی از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است.

روزنامه مذکور در مطلب خود آورده است: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده و اسامی آن شخصیت‌های متصدی آن‌ها به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است. اگر در لحظات آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، امکان تشکیل قریب الوقوع دولت لبنان وجود دارد. گفتنی است، طی روز‌های گذشته سلسله رایزنی‌های فشرده‌ای میان طرف‌های مختلف لبنانی برای تشکیل دولت جدید این کشور انجام شده است.

در این میان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور طی چند نوبت با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند. آخرین اخبار حاکی از آن است که روند گفتگو‌ها میان طرف‌های مختلف به ویژه میان میقاتی و عون مثبت و سازنده بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میشل عون لبنان کاخ بعبدا تشکیل کابینه نجیب میقاتی تشکیل دولت نخست وزیر کاخ بعبدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس