Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@04:09:58 GMT

حفره‌های بینی نوبتی کار می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۷۶۳۷

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد حفره‌های بینی انسان به صورت نوبتی کار می‌کنند.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: بینی بخشی مهمی از صورت است که علاوه بر تأثیر بالا در زیبایی انسان نقش پررنگی در عملکرد صحیح دستگاه تنفسی دارد. هوا از طریقی بینی وارد ریه‌ها شده و اکسیژن به تمامی قسمت‌های بدن می‌رسد. به همین دلیل نقص عملکرد بینی به کل سیستم تنفسی آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرفتگی بینی مشکلی بسیار متداول بین همه مردم است و علل مختلفی نیز برای آن وجود دارد. از جمله بیماری‌هایی که باعث گرفتگی بینی می‌شود می‌توان به سرماخوردگی و حساسیت‌های فصلی اشاره کرد. در زمان گرفتی بینی نفس کشیدن سخت می‌شود و به نسبت شدت بیماری هر دو حفره یا یکی از حفره‌های بینی موقتاً مسدود می‌شود.

اگرچه در شرایط سلامتی کامل بدن دلیلی برای گرفتگی حفره‌های بینی وجود ندارد، ولی افراد زیادی بیان می‌کنند در طول شبانه‌روز یکی از حفره‌های بینی آن‌ها گرفتی و نمی‌توانند هوا را از هردو حفره وارد بدن خود کنند. طبق تحقیقات دانشمندان حفره‌های بینی انسان به صورت نوبتی کار کرده و اینکه یکی از این حفره‌ها در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز گرفته باشد چیزه عجیبی نیست. به طور کلی حدود هر ۱ الی ۴ ساعت یک بار در هر فرد طبیعی یکی از سوراخ‌های بینی به طور نسبی بسته و دیگری باز می‌شود و آن بینی که بسته بود، بهتر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای فرار از قارچ سیاه نزدیک باغچه‌ها و ساختمان‌های قدیمی نروید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بینی دانستنی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بینی دانستنی ها حفره های بینی حفره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان