Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای صبح امروز جمعه ۱۹ شهریور، به مدت ۳ ساعت از بخش‌های مختلف ندامتگاه دماوند بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید، ضمن گفتگوی چهره به چهره با تعداد کثیری از زندانیان، سوالاتی را پیرامون دلیل محکومیت و مدت زمان سپری شده از حبس آن‌ها و همچنین شرایط بهداشتی و غذایی زندان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زندانیان ندامتگاه دماوند نیز از اینکه رئیس قوه قضاییه صبح روز جمعه خود را برای بازدید از این ندامتگاه اختصاص داده است، از وی تشکر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای در دیدار با زندانیان ابراز امیدواری کرد که زندان بازگشت‌گاهی به جامعه باشد و کسی که یک بار زندان را تجربه کرده دوباره این تجربه تلخ را تکرار نکند.

رییس عدلیه گفت: زندان باید به معنی واقعی نه «بازداشتگاه» که محل باز اجتماعی شدن فرد و
«بازگشتگاه» به جامعه باشد.

رئیس دستگاه قضا پس از آنکه یکی از زندانیان اعلام کرد که برای چهاردهمین بار است به زندان می‌آید، گفت: من دلم می‌سوزد از اینکه می‌بینم یک فرد در میانسالی و جوانی ۱۴ بار به زندان آمده است؛ لازم است برای همه این افراد برنامه‌ریزی شود تا هم خود آن‌ها اصلاح شوند و هم شرایطی فراهم شود که دیگر به زندان برنگردند. هم قوه قضاییه و هم سایر نهاد‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و باید انجام وظیفه کنند. خود زندانیان و خانواده آن‌ها نیز باید در این زمینه نقش ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در پی ورود یک فرد به زندان، خانواده او بزرگترین صدمه را متحمل می‌شوند، خطاب به زندانیان گفت: اجازه ندهید خانواده‌هایتان در این زمینه صدمه و آسیب ببینند.

«واکسیناسیون زندانیان» دیگر موضوعی بود که رئیس قوه قضاییه در گفتگو با زندانیان در خصوص آن کسب اطلاع کرد که به گفته زندانیان ندامتگاه دماوند هر ۲ دُز واکسن کرونا به آن‌ها تزریق شده است.یکی از مسائل دیگری که رئیس قوه قضاییه در گفتگوی خود با زندانیان از آن‌ها پرسید این موضوع بود که آیا قضات به زندان سر می‌زنند و با زندانیان گفتگو می‌کنند یا خیر.

زندانیان همچنین در حضور رییس قوه قضائیه از برخی از زندان‌بانان ندامتگاه دماوند که به گفته زندانیان، شبانه‌روز و همراه با خانواده خود برای جلب رضایت شاکیان تلاش می‌کنند و در این راه حتی هزینه‌های مالی هم متحمل شده اند تشکر و قدردانی کردند.

زندانیان به رییس عدلیه گفتند به دلیل این گونه ارتباطات برخی زندان بانان این ندامتگاه تمام زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را به چهره می‌شناسند.

حضور در کارگاه اشتغالزایی زندان دماوند و مشاهده فعالیت‌های زندانیان در این کارگاه، بخش دیگر بازدید امروز حجت الاسلام والمسلمین محسنی ا‌ژه‌ای بود.

رئیس دستگاه قضا در جریان بازدید از این بخش، خواستار ارائه آماری از میزان اشتغال زندانیان شد که مسئولان سازمان زندان‌ها در پاسخ گفتند: میزان اشتغالزایی زندانیان استان تهران در سال گذشته ۵۴ درصد بود که این آمار در سال جاری به ویژه طی ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به ۶۸ درصد رسیده و این در حالی است که هدف گذاری سازمان زندان‌ها برای اشتغالزایی زندانیان، شاخص ۸۰ درصدی است.

مسئول کارگاه اشتغالزایی ندامتگاه دماوند که خود نیز یک فرد زندانی بود، با بیان اینکه زندانیان فعال در این کارگاه به صورت روزانه درآمد کسب می‌کنند، گفت: به غیر از حرفه اموزی به زندانیان، محصولات کارگاه اشتغالزایی ندامتگاه دماوند به نام برند‌های مشهور الکترونیکی کشور تولید می‌شود و یکی از باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از این بازدید، با بیان اینکه زندانیان هر مطلب و درخواستی را که دارند بنویسند، تاکید کرد که تک تک این نامه‌ها به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه در همین زمینه، حوزه ریاست قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها را مامور کرد که به تک تک درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و به سرعت به آن‌ها پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان حضور امروز خود در زندان دماوند با تشکر از زندانبانان و تلاش سخت و شبانه روزی ان‌ها که مورد نظر و تقدیر زندانیان هم قرار گرفته است توصیه کرد که پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند حق کسی ضایع نگردد.

رئیس دستگاه قضا طی دو ماه و نیم گذشته، بار‌ها و بار‌ها در جریان بازدید‌های میدانی و نشست‌های مختلف با مسئولین قضایی کشور، توصیه‌ها و دستورات متعددی را در خصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و زندانیان مطرح و بر اجرای سیاست حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری تاکید کرده است؛ «بازدید روسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات از زندان‌های سراسر کشور»، «گفتگوی چهره به چهره و بدون واسطه با زندانیان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها» و همچنین «رسیدگی به وضعیت خانواده‌های زندانیان نیازمند»، از جمله توصیه‌های مکرر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مدت اخیر بوده است.

بازدید از زندان دماوند، چهارمین بازدید رئیس دستگاه قضا از زندان‌های کشور در هفتاد و یکمین روز خدمت در کسوت قاضی القضاتی بود؛ پیش‌تر و طی ۲ ماه گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در زندان‌های مرکزی ایلام و رجایی‌شهر کرج نیز حضور یافته بود و در عصر روز جمعه ۱۵ مرداد امسال نیز ضمن حضور در بخش‌های مختلف زندان اوین تهران، به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان بازداشت موقت پرداخته و مشکلات و مسائل آنان را از نزدیک جویا شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ندامتگاه دماوند زندانیان محسنی اژه ای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه ندامتگاه دماوند رئیس دستگاه قضا زندان دماوند زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند