Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح کشوری مراقبت از بیماران مبتلا به قارچ سیاه گفت: یک تیم از رشته‌های تخصصی داخلی، عفونی، گوش و حلق و بینی و پزشکان متخصص تشکیل شد تا در تدوین شیوه‌نامه درمان بیماری قارچ سیاه کمک کنند.

به گزارش برنا؛ فرزاد پاکدل مجری طرح کشوری مراقبت از بیماران مبتلا به قارچ سیاه، گفت: تشخیص بیماری موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه بسیار پیچیده و نیازمند بررسی آزمایشگاهی و نمونه‌برداری است، مدیریت زمان در درمان مناسب این بیماری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روش‌های تشخیصی همیشه شک برانگیز است و مطمئن نبودیم بهترین روش درمان مناسب برای بیماران کدام است، از این رو نیاز به یک راهنمای بالینی احساس شد و من تصمیم به تدوین یک شیوه‌نامه برای درمان مناسب این بیماران گرفتم و بلافاصله همکاران دیگر نیز به من ملحق شدند.

پاکدل گفت: این تیم از رشته‌های تخصصی داخلی عفونی گوش و حلق و بینی و پزشکان متخصص در حوزه کنترل دیابت و اساتید و دانشمندان تشکیل شد. مشارکت همکاران در سراسر کشور در استفاده از شیوه‌نامه در کشف بیماری و درمان به موقع بیماران کمک می‌کند.

او افزود: با شروع اپیدمی کووید ۱۹ تعداد بیماران مبتلابه قارچ سیاه افزایش یافت، از این رو مطالعاتی در خصوص شناسایی ارتباط میان بیماری کووید ۱۹ و شیوع بیماری قارچ سیاه انجام شد.

پاکدل ادامه داد: این مطالعات برگ خرید‌های مختلف بسیاری را به ما نشان داد که نه تنها عفونت با کووید ۱۹ به‌ تنهایی عامل خطر برای بروز این بیماری است بلکه افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران دیابتی، افرادی که دچار ضعف ایمنی هستند و افرادی که بیماری‌های دیگر مثل سرطان دارند در برابر این بیماری آسیب پذیری بیشتری دارند.

او ادامه داد: از طرفی این مطالعات نشان داد که در بعضی موارد تظاهرات این بیماری با توجه به پیشرفت این بیماری با انتظارات کلاسیک متفاوت است و این در تدوین یک شیوه‌نامه بسیار مهم بود که بدانیم علائم اولیه این بیماری در حال حاضر چیست و چه مواردی را باید هشدار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان درمان درمان سرطان ویروس کرونا قارچ سیاه قارچ سیاه شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم