Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- شهید مدنی پرورش‌یافته مکتب امام خمینی(ره) و سه ویژگی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری، مبارزه با طاغوت و دشمن‌شناسی و زهد و تقوی الهی از ویژگی‌های بارز او بود که این سه عامل باعث شد در محراب عبادت همانند جدشان امیرالمومنین(ع) شهید شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در 20 شهریور سال 1360 شهید آیت الله سیداسدالله مدنی توسط منافقین کوردل در محراب نماز جمعه شهر تبریز به شهادت رسیدند و داغ بزرگی بر دل مردم ایران نهادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید بزرگوار به عنوان یکی از تربیت یافتگان مکتب امام خینی(ره) در طول حیاتشان خدمات ارزنده‌ای به مردم علی الخصوص مردم همدان ارائه و به یادگار گذاشتند، شهید مدنی با اخلاص و تقوی زبانزدش در جذب جوانان زمان خود بسیار موثر بودند که می‌توان با بازخوانی آن‌ها این الگوی نمونه را به نسل حاضر معرفی کرد.

محمدعلی بادامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در سال 1357 بنده جوانی 18 ساله و در دبیرستان ابن سینا در حال تحصیل بودم که به علت تحولات کشور  مدارس تعطیل شده بود، خاطرم هست در دی ماه آن شهید مدنی می‌خواهد وارد همدان شد جمعیت در دروازه ملایر که سمت باغ بهشت بود تجمع و مردم با عزت شهید بزرگوار را تا بیتش که مستقر در کوچه آخوند بود همراهی کردند.

وی با بیان اینکه قبلا از فضیلت‌های شهید همدانی شنیده بودم افزود: وقتی که شهید در همدان ساکن شدند در بیت خود کمیته انقلاب را  تشکیل و فرماندهی استان همدان به دست آیت‌الله سپرده شد و از آنجا بیشتر با چهره و روحیات شهید آشنا شدم .

این یار و همراه  شهید مدنی  عنوان کرد: آن زمان بنده از طریق کتاب فروشی‌های تهران کتاب‌های انقلابی همچون رساله امام خمینی(ره) را با محدودیت خاص که ساواک متوجه نشود تهیه و در خیابان بوعلی به فروش می‌رساندم و مردم هم استقبال فراوانی از این کتب می‌کردند.

وی ادامه داد: قبل از 22 بهمن سال 1357 شهید بزرگوار در مسجد جامع سخنرانی می‌کردند شبی بین نماز مغرب و عشا خدمت آیت‌الله رسیدم و گفتم اگر اجازه می‌دهید کتاب‌هایم را در داخل حیاط مسجد بفروشم، شهید دستی بر سرم کشید و با لبخند به بنده اجازه دادند، من با این حرکت در خود احساس شعف  و شادی کردم.

بادامی با بیان اینکه آن دستی که شهید مدنی بر سرم کشید، نقطه رشدی جهت ادامه فعالیت‌های فرهنگی‌ام شد، افزود: در آن 12 شب تمامی کتاب‌هایم که در داخل آن‌ها عکس امام خمینی(ره) هم گذاشته بودم به فروش رسید و در نهایت این این کار موفقیت‌انگیز باعث شد که به طور جدی در بحث کتابخوانی، تآلیف کتاب و تشکیل کتابخانه همچون کتابخانه مهدیه قدم بردارم.

وی به بیان خاطره‌ای دیگر از شهید مدنی پرداخت و گفت: خاطرم هست در روز 19 بهمن سال  1357 تانک‌هایی از سمت  تیپ زرهی 3همدان قصد حرکت به سمت تهران را داشتند نوجوانان انقلابی محل گفتند که آیت‌الله مدنی می خواهد جلوی تانک‌ها را بگیرد، بنده هم اسلحه‌ای نداشتم و خنجری را در داخل جورابم تعبیه و سریع به جمعیت پیوستم.

همنشین شهید مدنی ادامه داد: شهید مدنی عمامه‌اش را برداشته بود و با عبا جماعت را هدایت می‌کرد، 20 دقیقه نشد که مردم تانک‌ها را محاصره و به هر کس یک شاخه گل دادند و بنده به عنوان یک جوان به خود بالیدم که بدون هیچ سلاحی جلوی تانک‌ها را گرفتیم و شجاعت شهید در این امر موثر بود.

وی با بیان اینکه از شهید مدنی به عنوان " موسس خیر نهادساز"  باید نام برد، افزود: از جمله اقدامات شهید در همدان می توان به تاسیس مسجد، درمانگاه، دارالایتام و صندوق قرض‌الحسنه مهدیه اشاره کرد که واقعا در کشور بی‌نظیر است و به لطف خدا و شهید مدنی بیش از 50 سال است که این مراکز خیریه به خوشنامی  به مردم کمک می‌کنند و این از برکات  مرحوم آیت‌الله مدنی است .

بادامی با بیان اینکه آیت‌الله مدنی دست‌پرورده امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: شهید در نجف اشرف در جوار امام خمینی(ره) تربیت و امام بر روی او سرمایه‌گذاری کرده بودند.

وی  در ادامه به بیان سه ویژگی شاخص شهید مدنی پرداخت و گفت:  ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری، مبارزه با طاغوت و دشمن‌شناسی و زهد و تقوی الهی از ویژگی‌های بارز شهید بزرگوار بود و این سه عامل باعث شد که در محراب عبادت همانند جدشان امیرالمومنین شهید و از او به عنوان شهید محراب یاد کنند.

مرمت یادگار دومین شهید محراب در همدان؛ خانه شهید مدنی تبدیل به موزه می‌شود2000 هزار بسته معیشتی به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید مدنی در همدان توزیع شدبسیاری از گره‌های بزرگ و مسائل همدان در خانه بی‌تکلف شهید مدنی(ره) حل و فصل می‌شد

وی در پایان تاکید کرد: زهد و ساده زیستی هم بعد دیگری از شخصیت شهید مدنی بود که در زندگی‌اش بسیار مشهود و او را زبانزد کرده بود.

انتهای پیام/741/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره شهید بزرگوار شهید مدنی الله مدنی آیت الله تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟

به مناسبت سالروز وفات طنزنویس معاصر کیومرث صابری فومنی، معروف به گل‌آقا این ویدئو را مشاهده کنید.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • مطهری امام
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود