Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه شیراز با تصریح بر اصلاح روند تحمیل نظرات به مدیران گفت: حق نظارت بر اقدامات مدیران در کنار عدم تحمیل این نظرات باید حفظ شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: هر مسئولی یک اختیاری دارد و سایر مسئولان باید با مشورت و خیرخواهی پیشنهادات خود را ارائه کنند نه اینکه مسئولی را به اقدام و تصمیم مورد نظر مجبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان ما باید به مدیران در حیطه اختیارات خودشان اجازه فعالیت بدهند تا بعد بتوانند بر عملکرد آن مدیر نیز نظارت کنند و هر مسئول و مدیری باید در جای خود ایستاده باشد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به حضور ورزشکاران استان فارس در پارالمپیک توکیو و قهرمانی آنها، این قهرمانی را به مثابه صدور فرهنگ از شیراز به جهان توصیف کرد و گفت: در المپیک و پارا المپیک، شیرازی‌ها مدال آوری موفقی داشته‌اند، اما یک بانوی قهرمان شیرازی در تیراندازی مدال طلا کسب کرد و افتخار ما این است که با پوشیدن چادر و حفظ حجاب خود پرچم جمهوری اسلامی را در این مسابقات به اهتزار درآورد و با حجاب در میدان‌های بین‌المللی حاضر شد.

مدیران بستر را برای انتقال مسئولیت به نسل جدید فراهم کنندآیت‌الله دری نجف‌آبادی: انتظار مردم از دولت سیزدهم انتصاب مدیران توانمند و پاکدست استروایت نماینده سمنان در مجلس از «بورس‌بازی» برخی مدیران؛ استاندار جدید باید «جامع‌الاطراف» باشد

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان قبل و بعد از پذیرش مسئولیت نباید متفاوت شود و باید بداند که در هر جایگاهی بندگی خدا شرط است و افراد در هر جایگاهی نباید مستبد به رای عمل کنند، تاکید کرد: مدیران ما خیرخواهی سایرین را در انجام امور ببینند.

وی تصریح کرد: توسل، ذکر، دعا و ... موجب می‌شود تا توفیق از جانب خدا از آن ما شود و مدیران ما با انجام امور برای مردم می‌توانند توشه آخرت داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در فارس همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام صفر هم بیان کرد: روز‌های مذهبی و ارزشمند ماه صفر باید محترم داشته شوند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بین‌الحرمین شیراز که یادآور بین‌الحرمین کربلا است، مراسم این ایام گرانقدر را به شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

وی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته با تاکید بر جایگاه تقوا در دیگاه امام علی (ع) گفت: به فرمایش امیرمومنان (ع)، تقوای الهی موجب بیداری از غفلت می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: بیداری، اولین قدم در رسیدن به معنویت است و نیاز‌های معنوی خود و جامعه را نباید هرگز نادیده بگیریم، چرا که معنویت دامنه وسیعی در زندگی دارد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری، بیداری ممکن است بیداری فرد و یا بیداری اجتماع باشد و گاهی یک حزب یا گروه در خواب غفلت هستند، اما به نظرشان کار درست انجام می‌دهند و در گمراهی می‌روند.

وی تاکید کرد: جامعه اسلامی با در نظر گرفتن قیامت و در کار بودن حساب به انجام امور می‌پردازد و گاه شاهد فعالیت افرادی در جبهه حق هستیم که کار خودش درست و در راه معنویت و بیداری نیست و باید آگاه باشیم و بدانیم که رضای خدا را همواره با برخورداری از تقوا باید در نظر گرفت.

بنا بر گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در فارس؛ آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه حق خون شهدا را باید در انجام امور امروز خود در نظر بگیریم و به دنبال دویدن به دنبال اسم نباشیم بلکه در مسیر تقوای الهی گام برداریم و امور را این گونه پیش ببریم، گفت: باید تکبر را از امور کنار بگذاریم تا چشم دلمان باز شود و همواره باید بدانیم که هیچ چیز جلوی مرگ را نمی‌تواند بگیرد و به شکلی عمل کنیم که خود را از تقوا و رضای خدا برخوردار کرده باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله دژکام انجام امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست