Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز جمعه ایرنا از دیلی تلگراف، بیشتر این افراد را مدیران، کارکنان بخش‌های اداری و دستیار پزشکان تشکیل می‌دهد. از سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت افراد متخصص در سازمان بهداشت انگلیس با حدود سه درصد کاهش از ۵۵.۵ به ۵۲.۵ درصد رسیده و این بدین معناست که ۴۷.۵ درصد کارکنان این سازمان اکنون فاقد مدرک پزشکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که بر اساس گزارش یادشده، حدود ۴۰۰ تن از مدیران سازمان بهداشت انگلیس بیشتر از نخست وزیر این کشور حقوق دریافت می‌کنند. در برخی از بیمارستان‌ها گزارش شده که حدود ۹ مسئول رده بالا ۱۵۷ هزار پوند در سال حقوق دریافت می‌کنند که نسبت به حقوق ۱۵۰ هزار پوندی نخست وزیر بیشتر است.

نمایندگان مجلس انگلیس که هفته گذشته با طرح دولت برای افزایش مالیات‌ها موافقت کردند خواستار بازنگری در هزینه‌کرد و عملکرد سازمان بهداشت کشور هستند. یک نماینده مجلس گفته که وقت آن رسیده تا درباره این سازمان گفت‌وگوی شفافی را داشته باشیم.

خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم به منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می کند. 
این نهاد بهداشتی هم اکنون، 64 میلیون و یک صد هزار نفر در کل بریتانیا ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده است که 53 میلیون و 900 هزار نفرشان در انگلیس هستند. 

بوریس جانسون هفته پیش اعلام کرد که برای جبران هزینه‌های سرسام‌آور بخش درمان و مقابله با همه‌گیری کرونا مالیات‌ افراد شاغل را افزایش خواهد داد و به این ترتیب وعده انتخاباتی حزب محافظه‌کار را زیرپا گذاشت.

او روز سه‌شنبه در مجلس عوام گفت که بر اساس طرح تحول نظام سلامت، سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا هزینه‌های «غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار» کرونا را جبران کند. او امیدوار است که از این طریق ۱۲ میلیارد پوند به درآمدهای دولت اضافه شود تا بدهی‌های سنگین سازمان ملی درمان را که به مرز ورشکستگی رسیده سامان دهد.

نخست وزیر انگلیس افزود که تامین هزینه‌های این طرح بین افراد، شرکت‌های تجاری و آنهایی که درآمدهای بیشتری دارند تقسیم می‌شود. به این ترتیب از اکتبر سال ۲۰۲۳ افرادی که بیشتر از ۲۰ هزار پوند دارایی دارند به نسبت درآمدی که کسب می‌کنند در هزینه‌های درمانی خود سهیم خواهند بود.

او پیش‌بینی کرده که بر اساس طرح یادشده، ۳۶ میلیارد پوند اعتبار در عرض سه سال آینده برای توسعه بخش درمان جمع‌آوری می‌شود و به این ترتیب ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی به میزان ۱۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

این درحالیست که اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرد. بر اساس گزارش دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط کرد. «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس می‌گوید که حال و روز اقتصاد وخیم است و اعمال محدودیت‌های کرونایی ضربه سنگینی را وارد کرد.

منتقدان طرح بوریس جانسون هم می‌گویند که چون دولت کمبود مالی سازمان بهداشت را قبلا جبران کرده، افزایش مالیات‌ها را بهانه ای برای ترمیم اعتبارات خود در نظر گرفته و به این ترتیب نمی‌توان از سازمان بهداشت حساب کشید.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز